Om

Min profilbild

Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej/kvinna på 21 år vars liv består till 100 % av konståkning, musik, filmredigering och numera också plugg på universitetet! Här kommer jag dela med mig av mina tankar och min syn på livet.

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0

    På is igen, mer jobb och bröllop

     
    Två veckors uppehåll eftersom det inte blev någon större tid över förra helgen och veckan har varit totalfylld med grejer. Först jobb och sedan träning. Inte särskilt mycket tid för bloggen. Men i alla fall... Förra måndagen så fyllde min lillsis 19 år och det firades dagen innan med söndagsbuffé på Pizza Hut. Under veckan har kusinerna varit hemma med sina småttingar och det har varit ganska så underbart att leka "tittut" med snart ett år gamla Engla och att få hålla i lille Edvin är en väldigt speciell känsla.

    I måndags så var det då dags att gå på isen igen. Första dagen var riktigt kul och det var verkligen skönt att åka. Hoppen har det varit blandad kvalité på hela veckan men nu i fredags så kändes de rena dubbelhoppen nästan som vanligt igen och jag har i alla fall hoppat rena ögel-ögel och toeloop-toeloop. Piruetterna har gått ungefär som hoppen. Har dock lite ont i ryggen efter första veckan och kroppen är rätt trött på grund av jobbet, träningen och bristen på mental vila. Veckans sanning är helt klart att man blir mycket mer taggad när det sitter folk på läktaren som man känner. Jag är en sån himla showoff! :P Vecka två körde igång idag och det var många bra hopp men lite för många floppar innan dem.

    Jobbet denna vecka har fungerat okej. Det har blivit lite senare kvällar än vad jag hade önskat och det märks på tröttheten. Det är helt otroligt vad några timmars sömn före 00:00 gör för piggheten. Skillnaden är enorm bara mellan 21:00 och 22:30. Självklart som jag skrev tidigare så blir man tröttare av träningen också. Sista två dagarna fick godis, CocaCola och en kanelbulle rädda mig från total trötthet under rundan, speciellt i fredags då jag kom ut senare än vanligt på rundan trotts att dagen faktiskt var fredag. Kvällen avslutades lugnt i Glanshammar i alla fall efter träningen.

    I lördags så var det bröllop för Jonathans farbror Mattias och hans Maria. Det var en fin ceremoni med fin sång, god mat och härligt sällskap. Vädret höll sig vackert enda fram till kvällen då det brakade loss med åska och regn men då ville alla ändå vara inomhus (förutom barnen då :P). Jag var mycket nöjd med Elise Ryan-klänningen från nelly.com och det nya halsbandet från Glitter. Dock åkte klänningen ner mer än vad jag trodde att den skulle göra men nu vet jag det och får hitta en annan lösning på det problemet nästa gång. För klänningen är asfin! :D Hela outfiten var nog en av de snyggaste jag haft. 

    Nu har en ny arbets/träningsvecka börjat som man ska ta sig igenom och här kommer dagens tänkvärda stycke: Jag var väldigt trött och deppig i morse och jag satt där på rundan idag med en massa sorgsna tankar, så trött och irriterad på reklamen och ingenting kändes som om det gick bra. Varför känns det som om allt jag gör inte blir tillräckligt bra? Jag försöker och försöker men ändå blir något alltid fel. Och sedan när jag kände mig som mest nere så kom jag på att den senaste tiden har jag omedvetet och ibland medvetet försökt förändra mig själv och min personlighet. Varför ska jag ändra min personlighet? Är det något som är fel på mig? Nä, misstag gör alla! Varför ska jag sluta uttrycka min åsikt även fast jag vet att ingen annan kommer att hålla med? Varför ska jag sluta vara jag? Och det kändes väldigt mycket bättre när jag hade gått igenom de frågeställningarna. Jag har verkligen försökt men insett nu att jag kan inte vara en helt perfekt åkare, en helt perfekt elev, en helt perfekt vän eller en helt perfekt flickvän. Jag kan bara vara jag och göra allt på det sätt som jag är bra på. "Bea-style" helt enkelt och det vet jag att väldigt många tycker om. Man ska göra det man är bra på så det är dags att sluta försöka vara någon annan och det är dags att sluta vara sorgsen. Vi tar en dag i taget och uppskattar de små ljusglimtarna som finns i vardagen för jag har väldigt mycket fint i mitt liv.

    The show must go on! Kämpa Bea! :)

    Hej och blö, vintertö!
     
    Me i klänningen och halsbandet :)
     

    Brudparet! :)
     

    Kolla in min grymt stilige karl! Jag älskar dig! <3
     
    Beaaaaaaaa!!!
     
    Tårtuppskärning! :)
     
    Här är vi! :)

    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback