Om

Min profilbild

Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej/kvinna på 21 år vars liv består till 100 % av konståkning, musik, filmredigering och numera också plugg på universitetet! Här kommer jag dela med mig av mina tankar och min syn på livet.

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0

    Jenny 21 år, Linköping, Valborg och fystester

     
    Godmorgon människor! Efter att ha gått upp kl 07:00 för att ta bussen in till ett extramöte med kursgruppen på universitetet så blev mötet inställt i sista sekund. Jag hann tack och lov inte gå iväg till bussen så nu sitter jag hemma på fredag morgon, färdig och klar för att åka in och med en massa tid att döda. Så tänkte att jag dödar den här på bloggen. Börjar berätta från förra fredagen: 
     
    I fredags firade vi Jennys 21-årsdag i efterskott med god mat och trevligt sällskap. Det skulle sedan bli krogen men jag tyckte Campus 48h på Frimis var för dyrt för min begränsade plånbok så jag drog till Glanshammar istället. Kvällens minnesvärda var dock när Jenny och Elise lurade Carlsson och Carro att Jennys väska blivit stulen. Jag tror Carlsson berättade denna historia för ett antal pers innan sanningen kom fram. Haha i alla fall, grattis Jenny! Helgen fortsatte med ett barn disco i Laxå och mys med pojkvännen.
     
    Yes, i måndags så fick vi åka skridskor igen i Linköping i Cloetta Center (Arenan är reservarenan för hockey-VM så därför har de även den igång). Förra gången jag var iväg så gick det ganska trögt och kroppen kändes väldigt ovan. För att vara ärlig så tyckte jag inte att det var så kul som jag hoppats på. Men den här gången var det stor skillnad! Stegpasset gick jättebra! Hade bra flyt och skridskorna kändes hårda och bra. och hoppasset gick jättebra det med! Många bra dubbelhopp med bra lyft i höfterna. Så därför var jag jättebesviken när vi var tvungna att gå av en kvart tidigare på grund av fel i bokningen så att vi inte hann hoppa dubbel Axel... Vilken osis! Men jag åkte därifrån glad och nöjd. Konståkning är ändå på 90% av träningarna det roligaste som finns!
    PS. Älskar att träna i hela träningstights! :P
     
    I tisdags var det Valborg och den firades något annorlunda mot förra året. Denna gång med fyverkerier vid slottet och en tidigare kväll men det var en minnesvärd Valborg den med. Hur bra man kommer ihåg högtider beror på vilka man spenderade dem med. Ett år till nästa majbrasa! Tjoo!
     
    Första maj bestod först av simning med Jonathan och Micke. Köttade på riktigt hårt i en kilometer för jag tänkte "Äsch jag har bara fystester sen så det här blir dagens markträning.". Kommer till fystestet och Suss säger att vi bland annat ska springa ett Coopertest... Jag höll helt allvarligt på att bryta ihop! Så efter ett antal andra tester så var det dags för Coopern. Och det var skitjobbigt precis som vanligt men jag kom i alla fall in på en tid under 14 minuter. 13 minuter och 46 sekunder blev tiden och med tanke på att det var kuperad bana och tidigt i löpsäsongen så var jag riktigt nöjd med det.
     
    Sedan dagen efter så var det dags igen... På grund av en dubbel sträckning i vänster baksida lår och vänster ljumske så tänkte jag hitta andra sätt att träna konditionen utan att belasta för mycket på ljumsken. Efter att ha legat och cyklat på marken men inte tyckt att det var tillräcklig träning så blev det fem intervaller vanlig löpning innan jag tillbringade de sista med att kuta uppför en 40 m lång sandbacke. Jag trodde jag skulle spy! Så idag känns träningsvärken må jag säga, framför allt i ryggen.
     
    Det var denna vecka det. Nu får vi se vad helgen för med sig men nästa vecka kommer att vara väldigt händelserik och det vet jag redan nu. Slutligen, ta hand om varandra och njut av varje ögonblick av era liv. Ta aldrig något i era liv för givet. Det är alldeles för många just nu som förlorar sina liv hastigt och i många fall i unga år så ta vara på varje dag! Kram på er allihopa!
     
    Tjolahopp marängtopp! :D
     
    Jonis och Sissy!!! :D <3
     
    Det är så kul ibland när man letar igenom byrålådan och man hittar gamla bilder :)
     

    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback