Om

Min profilbild

Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej/kvinna på 21 år vars liv består till 100 % av konståkning, musik, filmredigering och numera också plugg på universitetet! Här kommer jag dela med mig av mina tankar och min syn på livet.

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0

    NYÅRSKRÖNIKA och lite om framtiden

     
    Då har alltså ännu ett år gått och jag ska försöka sammanfatta året med ett blogginlägg om det som har hänt.

    Ja, vad ska man säga? Min syster pratade här om dagen om att om 2012 var ett debuternas så var 2013 ett förändringarnas år. Jag kan till viss del hålla med. Det var ett år då levnadsmönster som man på många sätt var trygg i förändrades och försatte mig i nya situationer som jag i många fall inte var van vid. Jag valde efter en svajig vårsäsong att dra ner på min konståkningsträning. Jag åkte inget sommarläger och tävlade inget det senaste halvåret vilket har varit en lättnad till stor del även om beslutet var svårt att ta.
     
    Träningen har verkligen gått jättebra efter det och jag känner nu att jag har hittat tillbaka till glädjen med att åka skridskor. Därför ska jag nu tävla LKF-trofén i Linköping om lite mer än två veckor för att testa lite och framför allt ha roligt. Jag vill kunna släppa allt som heter press och bara njuta av att få köra mina program. Jag har valt att byta kortprogram och har nu en instrumental pianoversion av Nightwishs "While your lips are still red". Jag kommer ta tillbaka min vackra röda klänning och jag älskar programmet jättemycket redan för det flyter och är så vackert. Långprogrammet och den gröna klänningen funkar förfarande så bra så det har jag valt att behålla. Så det är bara att fortsätta jobba på så den 18-19 januari kommer att bli en mycket rolig helg. :) För övrigt så jobbar jag mycket mer nu i klubben och får träna väldigt många tjejer vilket är mycket roligt. Jag vill utvecklas ännu mer och få ännu mer kunskap för att kunna hjälpa tjejerna så långt det bara går i sina konståkningskarriärer.

    Sommaren bjöd på mycket vackert väder och höjdpunkten var nog ändå Trollebolägret i juni. Det var kul att få använda sina kunskaper om barn i andra situationer än konståkningen och att få lära känna väldigt många nya människor. Mitt första sommarjobb var en blandad upplevelse. Även om jag inte ångrar att jag gjorde pendlingen till Lindesberg så var det svårt att gå in i något som var så okänt för mig och sommaren hade så många tårar trots att det var sol på himmelen. Men jag lärde mig nya vägar i landskapet, att köra postbil på grusvägar (som sedan gynnade mitt go'kart-körande verkade det som), och att sortera post. En ny erfarenhet, hur långa dagar det än blev ibland och hur många trötta tårar som ibland föll. Nästa sommar händer nya saker och det tar vi då.

    Kanske har framför allt detta år varit det år då jag har lärt känna väldigt många nya människor och framför allt väldigt olika typer av människor vilket gläder mig mycket. Jag har lärt känna många av Jonathans vänner som också har blivit mina. Jag har nu under hösten lärt känna en massa trevliga människor på min Historia A-kurs på universitetet. Kursen har verkligen ökat mitt självförtroende både genom resultatet och umgänget och jag känner att jag nog ändå är rätt så duktig på att plugga. :) Nu till våren har jag sökt och kommit in på Genusvetenskap A, 30 högskolepoäng, som ska bli mycket intressant att läsa. Ska ta och fixa böckerna och ladda upp för det också. 

    Samtidigt har många som jag har känt länge också varit klippor i mitt liv, framför allt världens bästa Malin Carlsson och min syster Carro men även många andra. Och självklart har även Jonathan funnits där och hjälpt mig genom många svåra situationer eller varit mitt stöd när allt kanske inte har gått som man ville eller den jag har fått dela min glädje med när mycket har varit bra. Min lycka, min kära, jag älskar dig varje ögonblick! Tack alla människor som förgyller mitt liv. <3

    Det kanske inte hände lika mycket under 2013 som under 2012 men man kan inte sträva efter att toppa saker hela tiden. Det vet jag att man inte mår bra av. Kanske var året ett förändringarnas år trots allt? Och ändå inte? Ännu fler förändringar kommer nog att komma. Jag är i en förändringarnas ålder. Vuxenlivet har precis börjat och hur tufft det än är så är det en rolig tid! Nu tar vi 2014 med storm och har roligt under tiden!!! 
     
    PS. Jag tog ändå mitt körkort under 2013!!! :D

    ETT LITE SENT GOTT NYTT ÅR TILL ER ALLA!!!
     
    Jag hade en jättebra nyårsafton hos Elin och Jakob och det var magiskt att stå och titta på fyrverkerierna från taket på lägenhetshuset. Tack! 
    Vad händer nu då fortsättningsvis? Imorgon kör träningen igång igen efter juluppehållet och jag ser fram emot det jättemycket, speciellt eftersom jag äntligen är frisk från en lång förkylning. Nästa vecka börjar slutspurten på historiakursen så det är bara att köra hårt. Så ja, vi får väl se när nästa blogginlägg kommer upp.
     
    Ha det bäst, julehäst!!! :)
     
    Här är lite gamla bilder från året!!!
    Och avslutar med en ny! :) <3

    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback