Om

Min profilbild

Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej/kvinna på 21 år vars liv består till 100 % av konståkning, musik, filmredigering och numera också plugg på universitetet! Här kommer jag dela med mig av mina tankar och min syn på livet.

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0

    Sommarjobb, Avesta och Studenten 2013

     

    Yes, då är det dags för ett blogginlägg igen med diverse innehåll.

    Ja, först så ska jag väl ge er en update på träningsfronten. Träningshelgen i Linköping för några veckor sen gick helt okej med vissa undantag och en lite trött rygg. Kvällen mellan träningsdagarna var mycket rolig hos kusin Simon. Vi såg en film som jag inte vet om jag ska rekommendera för den var väldigt brutal men ändå mycket vacker på sitt sätt. Jag tyckte dock att den var obehaglig. Den heter "Pan's Labyrinth". Se den och bilda dig en egen uppfattning. :) 

    Ljumsken höll med hjälp av en del Voltaren. Dock till denna dag så gör det fortfarande rejält ont så fort jag börjar springa vilket börjar oroa mig mer och mer. Jag känner inte att jag får den konditionsträning som jag behöver även om jag håller igång med styrkan. Den åkte också på ett avbrott förförra veckan när jag fick en inflammation i ryggen som är bättre nu. Vill snart börja träna ordentligt igen. Jag får för hela friden träningsabstinens!!!

     

    Jag kan också berätta att jag nu har ett garanterat sommarjobb på Posten i Lindesberg! :D Jag är grymt glad över det och att jag äntligen kan börja tjäna lite mer pengar. Nu de första veckorna så jobbar jag lite kvällar innan det vecka 27 blir upplärning för lantbrevbäringen och sen kör det igång med 6:30 på morgnarna. Får gå och lägga mig tidigt och utnyttja helgerna till fullo. Det som driver mig är att jag och Jonathan kanske kan komma iväg till London när jag tjänat lite mer pengar. Men ja, det är ju ganska bra att jag har haft körkort i en månad och redan är ”yrkeschaufför”. :P

     

    Förra helgen var jag, Jonis och makarna Overmeer uppe i Mickes hemort Avesta. Man märkte att man inte var kvar i Örebro när man först kom dit men fredagskvällen bjöd på trevliga nya människor och nattpromenad över marknaden som var där. Lördagen var också trevlig med kinamat och lite mer promenad över marknaden innan det bar hemåt. Tack för den helgen!!! :D

     

    Förra veckan bestod till stor del av förberedelser för Carros student och bal. Precis som jag trodde så var Carro och hennes Marcus strålande fina på balen trots att vädret inte riktigt ville vara lika fint. Men i fredags så var solen på strålande humör (lite väl gott humör tyckte min rygg och hals som är rätt så sönderbrända) precis som min syster som äntligen tog STUDENTEN!!! Det var en superrolig dag med släkten här och carolinska vänner enda från Eksjö. Åter igen, grattis kära lillasyster!!! Det där gjorde du bra!!! :D

     

    Nu på fredag så bär det av till Trollebolägret där man ska vara ledare i ett par dagar och sova i tält. Och jag som svor att jag aldrig mer skulle campa efter Falka-lägret i 3:an. :P Nä, men det kommer att bli kul, det är jag helt säker på. Jag ska snart börja packa grejer till dess. Men ja, annars så känns livet helt okej just nu. Sommaren är efter mycket om och men äntligen här och det är dags att uppleva den fullt ut! Även om det inte riktigt känns som det just nu när regnet öser ner ute för tillfället. :P

     

    Men ja, det var väl allt för nu i alla fall!

     

    Hej och bock, varanflock! :D

     

    The biiiig dalahäst in Avesta! :D
     
    Engla och jag dansar tillsammans! :D
     
    Vad är en regnig bal på slottet? :)
     
    Grattis Sis!!!!!!!!!!! :D :D :D

    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback