Om

Min profilbild

Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej/kvinna på 21 år vars liv består till 100 % av konståkning, musik, filmredigering och numera också plugg på universitetet! Här kommer jag dela med mig av mina tankar och min syn på livet.

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0

    Sundscupen 2013, stjärntävling i Örebro, älskade buss 314 och LYCKA!!!

     

    Halloj! Jag är tillbaka för att underhålla er lite med mitt liv. Förra helgen var jag på elitserietävling i Helsingborg som ensam åkare från Örebro KK. Lite ensamt men man känner ju många runt om i konståkningssverige så man har vänner på de flesta tävlingar i alla fall.

    • Kortprogrammet var det lite blandad kvalité på. Jag vände på programmet två gånger på grund av lite snurrighet men löste det någorlunda tillslut. Jag gjorde ett okej trippel salchow-försök men sedan satte jag mig på ögel-försöket vilket var synd. Axelförsöket var bra även om jag satte mig på det också. Förutom det så var piruetterna riktigt bra och jag fick alla levels som jag satsar på. 13,12 i tekniska var något bättre än den förra elitserietävlingen men 14,48 i presentation var sämre. Kanske såg de att jag var lite förvirrad i programmet men jag lade ner min själ i presentationen. Men alla tycker olika. 25,60 totalt och en väntad 15:e plats av 15 efter kortprogrammet.
    • Långprogrammet var precis som på förra tävlingen bättre än korta. Förutom en dålig sista lutz och en dubbeltrea mellan flippen och ögeln så var programmet bra. Bra flyt och åter igen bra piruetter som nådde den leveln jag siktar på. Tekniska blev 26,58 vilket ändå känns helt okej medan presentationen låg på 28,40. Kände att jag kanske inte hade domarna på min sida var det gällde presentationen den här helgen men det är så det är ibland. Alla tycker ju som sagt olika. 54,94 sammanlagt i långa och en total poäng på 80,58 räckte till en 13:e plats (åkte egentligen upp en placering för en åkare hoppade av tävlingen under natten) och är ändå ganska så nöjd. Det känns ändå som om jag har blivit bättre och bättre under den här säsongen till skillnad från förra säsongen då jag hade den totala toppen straxt före jul och straxt efter jul.

    Nu den är helgen så är det förmodligen (har en reservplats till SKF-trofén) den sista tävlingen för säsongen. Detta är en A-tävling i Västerås så dit behöver jag inte åka själv den här gången. Det ska bli skönt att det är sista tävlingen för säsongen men det kommer bli en fin avslutning med Carlsson och co.

     

    Annars denna vecka har det varit både hit och dit. Bra program på träningarna, blodgivning, en spya och ett tränarjobb på helgens stjärntävling i Örebro där jag fick njuta av fina prestationer av mina Örebro-tjejer. Åter igen en jättebra tävling med fina placeringar och framför allt fina program! Nu är det bara att jobba på resten av säsongen för att bli ännu bättre till nästa säsong, tjejer! Jag älskar er! <3

     

    Denna vecka har jag ganska så bokstavligen dejtat Buss 314. Speciellt i tisdags då det 11.20 först blev en bussresa från Glanshammar till Örebro (i för sig inte 314 men i alla fall) sedan hem till Ervalla. Väl hemma blev det 20 minuter hemma innan det åter igen var dags att besöka 314 in till stan innan det slutligen blev en stadsbuss ut till Trängen. Och i fredags blev det tre resor med 314 (in-hem-in)… Man vet när man har åkt för mycket buss när busschaufförerna på 314 börjar fråga ”Hur går det med konståkningen?”. Så yes, jag och 314 är homies och det kommer vi förmodligen vara ett tag fram över till. :P

     

    Och idag fick jag på Facebook det fantastiska beskedet att Benedict ”Sherlock” Cumberbatch och Martin ”Dr Watson” Freeman skrivit på för en fjärde säsong av ”Sherlock”!!! Detta samtidigt som det blev offentligt i helgen att inspelningarna av säsong tre börjar nu på måndag den 18:e mars! Vilken lyckans dag! Speciellt eftersom jag och Jonathan den dagen firar sex månader tillsammans! Tiden går så galet fort och jag har älskat dig varje dag, varje timme, varje minut, varje sekund, varje hundradel. <3

     

    Nä nu är det snart gröt hos familjen Hargefeldt så vi hör här om ett tag igen. Det blir ganska så sporadiska inlägg just nu men det kommer nog bli fler efter att issäsongen tagit slut.

     

    Puss och kram, skumbanan!!! :D

     

    PS. Imorgon börjar konståknings-VM!!! Hejjjjja!!!

     

    Som jag berättade i förra inlägget så var vi på barnvälsignelse för Engla i Habo för två helger sedan. Det var fantastiskt kul att träffa släkten och självklart sötisen själv. (Ja jag menar både Engla och dig, Jonis ;P)
     
    Grattis Carlsson 20 år den 26:e februari! :D
     
    Köpt ny handväska! Kärlek i första ögonkastet! 299 kr på Accent.
     
     

    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback