Om

Min profilbild

Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej/kvinna på 21 år vars liv består till 100 % av konståkning, musik, filmredigering och numera också plugg på universitetet! Här kommer jag dela med mig av mina tankar och min syn på livet.

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0

    Helgen är slut... Leve helgen!!!

     

    Söndagsinlägg innan en ny vecka börjar.

    Helgen är slut och jag är såklart ledsen över det för det har varit en jättebra helg. Om man går under en arbetsvecka och ser fram emot helgen så tar luften bara slut när den väl är över. Imorgon är det dags för en massa reklam igen på rundan och det blir en liten klump i magen som sitter och irriterar när jag tänker på det. Nu tror jag dock inte att det kommer att ta lika lång tid som förra måndagen då jag jobbade 11 timmar i sträck för jag har fått in ett mycket bättre flyt på sorteringen nu så den brukar gå på ungefär en timme istället för minst två förra måndagen. Jag kan säga att efter att ha jobbat med brevbäringen på riktigt nu i en vecka så förstår jag när det är post som kommer fel.

     

    Man lever under en viss tidspress för att försöka hinna köra runt posten på sin uppsatta tid och när man då sorterar posten så hamnar den lätt i ett annat fack än det rätta eftersom man tittar snabbt på adressen och mest på adressnumret. Oftast hinner man se felet och rätta till det dock. Något jag dock är skeptisk till är dåligt markerade lådor. För nya brevbärare är det jättesvårt att först hitta i området och sen när lådan inte heller är utmärkt så blir det supersvårt. Speciellt på landet där lådorna står 1-2 km ifrån varandra. I stan kan man oftast tänka logiskt om en låda inte är utmärkt. Hur som helst så körde jag lantrundan helt utan anteckningar i torsdags och fredags och är sjukt stolt över det! Trodde aldrig att jag skulle nå den punkten men människohjärnan har betydligt mycket lättare för att komma ihåg och ta upp information än vad man tror. Men ja, helgen är slut nu och en ny vecka börjar. Fem dagar kvar till nästa helg – Det kommer att gå bra! Och nästa vecka kommer första lönen! Jippieeee!!! :D

     

    I fredags så fick jag reda på att jag har kommit in på Historia A-kursen 30 poäng på Örebro universitet som jag hade sökt. Är glad över det och har tackat jag så ska jag se till att börja plugga den. Historia är ju min grej så jag känner på mig att det kommer att bli kul även om det kommer att krävas mycket jobb för att kunna fixa tentorna och få in allt under föreläsningarna. Jag märker att min hjärna har blivit lite lat efter att jag slutade skolan för två år sedan nu och känner att detta kommer att vara bra för mig. Bloggen har i alla fall gjort att jag har hållit igång skrivandet på ett sätt i alla fall.

     

    Igår så var det födelsedagsfest hos Anni som fyllde 21 år. Det var jättetrevligt och roligt att träffa trevligt folk. Jag hatar dock bussarna på helgerna som gjorde att man var tvungen att åka hem betydligt mycket tidigare än vi ville men sådant är väl livet helt enkelt. Hur som helst en trevlig fest. Sådana måste det bli fler av!

    PS. Anni, jag glömde min ena halva av Subway-mackan i din kyl. Gör vad du vill med den. :P

     

    Nästa vecka har ett antal mål: Jag ska se till att köpa mig en ny fin klänning. Man måste ju passa på när man ska på bröllop om två veckor. Min lillsis fyller 19 år om en vecka imorgon så det måste man ju planera inför också. Och sen lär man ju se till att sitta lite med skridskorna eftersom isträningen kör igång på måndag. Snart är det redan vecka 31! Sommaren har gått alldeles för fort. Bäst att njuta så länge den varar! :)

     

    Och med det så är det tack och hej för nu! :)

     

    Hejdå, stortå! :)

     

    En lastbil står och blockerar hela grusvägen som man åker på och minuterna tickar. Frustrerande minst sagt!
     
    En månad gamla Edvin i kusins flickvän Matildas famn! Söööööötnooooos! <3
     
    Nyklippt sedan en vecka tillbaka! Så skönt!!! :D

    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback