Om

Min profilbild

Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej/kvinna på 21 år vars liv består till 100 % av konståkning, musik, filmredigering och numera också plugg på universitetet! Här kommer jag dela med mig av mina tankar och min syn på livet.

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0

    IT'S SHOWTIME ON ICE 2014, saknar mitt hjärta och föreläsning

     

    Jepp, det har redan gått två veckor sedan showen så självklart så måste jag först berätta om den innan jag allmänt behöver skriva av mig.

    Isshowen var verkligen jätterolig på alla sätt och vis. De enda som kanske inte tyckte det var väl mina fötter, vars knölar skrek av smärta. Möjligen lillfingrarna också som fått knyta om skridskorna alldeles för många gånger. Men det var jätteroligt och så skönt att alla tekniska effekter funkade fläckfritt denna gång till skillnad mot showen 2012. Personligen så presterade jag bra de två första showerna och gjorde några få tekniska misstag de andra men de var inte överdrivet stora förutom ett fall i sista solot. Jag var dock nöjd med att Spanien-numret gick så bra som det gjorde. Och Brasilien-kläderna var ju bara för underbara. Jag hade bokstavligen separationsångest från dem. Publiken verkade uppskatta showen också! Tack till er!

     

    Nu lite backstage-skvaller! Ja, Carlsson gjorde backstage roligaste incidenter när hon nästan hoppade upp på fel partner i Grease (till hennes försvar så är det svårt att se skillnad på bröderna Winbladh när man är uppe i full puls i ett isshowsnummer) och när hon nästan missade Spanien-numret för att hon trodde att vi hade liten paus före Grease. Tack och lov så är Carlsson en snabbknytare så hon var snabb som attan med att byta om och få på sig ena skridskon igen! Jag vet inte om jag hade löst det! Skönaste kommentaren stod hon också för när hon på frågan ”Vad gör du, Carlsson?” säger ”Ja, jag vet inte. Jag orkar inte med mig själv snart!”. Carlsson, I LOVE YOU!!! Du förgyller våra liv med dina underbara kommentarer och din allmänt sköna syn på livet!

     

    Vidare så fanns det ett antal spräckta BH-band, ett antal blåslagna knän och en hel del sönderrivna armar som dessutom var rejält fyllda av blåmärken. Men vet nu, tjejer, det är bara ni som skulle kunna gå igenom det för att skapa ett sådant toppenresultat!!! Tack för att jag fick uppleva ännu en magisk show backstage med klädbyten och allt vad det innebär! Nu har den vanliga isträningen kört igång igen med några pass på Behrn Arena i veckan och förutom första dagens träning så har det andra gått helt okej. Första dagen lyfte man lika mycket som en sten så hoppen blev inte så bra direkt. Då kände man sig lite gammal. :P Men nu är det bättre och det känns kul att stå på is och även jobba lite grann. Ni har jobbat superbra, ni som jag har tränat denna vecka!

     

    Nu till annat. Direkt efter den sista isshowen så var det dags för min älskade Jonis att åka iväg på sitt tre och en halv veckor långa äventyr i USA. Det är egentligen inte så länge men älskar man en person så känns varje dag som en vecka i sig. Det blev några tårar när vi skildes åt efter showen och det har blivit några tårar nu också de senaste dagarna. Just nu har vi inte möjlighet att skypa lika mycket som vi gjorde de första dagarna och det har gjort att jag saknar honom mer och mer för var dag som går just nu. Igår blev det lite tårar igen men facebook och ett sms då och då hjälper i alla fall. Nu har halva tiden gått tills han kommer hem men det känns fortfarande som om det är lång tid kvar. Jonathan, jag saknar dig jättemycket och älskar dig så mycket! <3

     

    Igår så hade vi en intressant föreläsning på universitetet med Fredrik Reinfeldt. Många intressanta tankar om EU och Europa. Duktig talare är han. Jag gillar Reinfeldt som person men är inget jättefan av partipolitiken som jag ansett har gjort att till exempel skolan har tappat. Jag var väldigt nära att gå fram och fråga vad han har tänkt göra mot bostadsbristen i landet. Jag är irriterad på att många idag uppfattar 90-talisterna som en glidar-generation som är lata. Det handlar då inte om att vi är lata! Det finns inga lägenheter att få om man till exempel inte pluggar, därför flyttar färre hemifrån tidigare. Jobben är ofta timanställningar som ingen annan vill ha, därför har vi svårt att få ihop pengar som det går att leva själv på. Så kalla oss inte för lata, vi lever i ett helt annat samhälle nu än för 30 år sedan! Punkt.

     

    Finns det något mer att skriva om nu då? Jo, plugget har gått rätt okej och nu går vi in i sista delkursen innan det är dags för sommarlov. Det har varit jättekul så här långt men denna delkurs är något tuffare än de förra så det är bara att lägga in en sista växel nu så blir det super. Sedan har jag ledigt stor del av juni innan sommarjobbet kör igång i början av juli.

     

    Yes, nu har jag i alla fall fått skriva av mig en del så det var skönt. Nu blir det lite mer plugg!

     

    Hej hopp, colapop! :D

     

    Tack för ett toppenshow! :D Foto av Antoinette McIntyre-Andersson
    Saknar min andra halva <3
    Men teddy är duktig på att ge gosiga kramar :)
    Jonis kunde umgås via Skype med gänget i alla fall :P
    Fredrik :)

    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback