Om

Min profilbild

Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej/kvinna på 21 år vars liv består till 100 % av konståkning, musik, filmredigering och numera också plugg på universitetet! Här kommer jag dela med mig av mina tankar och min syn på livet.

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0

    DM 2013, bajsvinter och allt annat

     
    Har funderat på att ta ett uppehåll från bloggen eftersom jag varken har haft tid eller ork att skriva här. Men ska i alla fall skriva om DM för tre helger sen eftersom bloggen till viss del fungerar som min träningsdagbok. Hemmaplan och ovanligt mycket folk på läktaren som man känner, till och med för att vara på hemmaplan. Och det var en väldigt blandad helg:
    • Korta var en riktigt dålig historia. Tre fall varav på två hopp som jag kan hoppa i sömnen och som jag dessutom stod supersäkert på uppvärmningen. Nu fanns det mycket annat bra som räddade upp poängen till 28 poäng drygt men ändå ingen munter kväll. Låg trea av fyra efter korta. Nog om det!
    • Långa var desto roligare. Förutom en flopp på första flippen så var resten bra. När jag stod första lutzen tänkte jag en snabb tanke att "Kolla! Jag kan ju hoppa!" :P Högsta tekniska poängen för säsongen och i långa på drygt 62 poäng och sammanlagt något på 90 och en andraplats som var målet för dagen. Så helgen slutade ändå med en revansch och det var sjukt skönt. 
    Nu måste jag få ta ut min frustration jag har över denna himla evighetsvinter! Har aldrig varit så här galet deprimerad på vädret eller närmare att lämna landet för ett varmare ställe över huvudtaget. Snö är kul ett tag absolut men nu har det gått för långt! Jag går runt och fryser jämt och ständigt. Är inte ens varm när jag ligger i sängen! Måste ligga med en värmedyna på magen för att sömnen ska bli behaglig. Kanske är jag så frusen ända in i själen att jag inte kan bli varm förrän det är varmt ute? Jag hoppas nu att han där uppe ger oss en riktigt varm sommar nu för att vi har genomlidit den här skiten. Ge mig våååååååår!!! Så... Nu har jag fått ut frustrationen. Skönt! :P

    Har för övrigt haft tre veckor med blandade händelser. En tvärbromsning för en idiot som går mot rött och sedan fuckar åt en, ett akuten-besök för ett galet magont, kursstart på Musikhögskolan, en 80-talsfest, mysiga helger med pojkvännen m.m. Träningen har gått bra. Har gjort riktigt bra trippel salchow både idag och igår och har jobbat en del med tekniken i dubbelhoppen för att de ska sitta varje gång och inte gå på chansning för känns lite som om jag har gjort det. Nästa tävling är en elitserietävling i Helsingborg den 2-3 mars innan det två veckor senare är dags för säsongens förmodligen sista tävling i Västerås. Nu till helgen däremot är det barnvälsignelse för sötnosen Engla som man självklart ska åka på. Berättar mer om det i nästa inlägg.
     
    Sådär ja! Ännu ett dåligt samvete fixat! :D
     
    Tack och bock, gourmetkock!
     
    PS. Checka vårt galna lilla fågelskrälle! Fast nog ser det roligt ut! XD
     
    Carro har sitt eget sätt för att hålla sig varm i vinterkylan! :P
     
    Och sitt eget sätt att sova på också! För ja, hon sover faktiskt! XD
     
    Världens bästa pojkvän kommer och har köpt godis till en efter träningen! <3 Livskvalité!
     
    Så ni fortfarande kommer ihåg hur jag ser ut. :P

    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback