Om

Min profilbild

Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej/kvinna på 21 år vars liv består till 100 % av konståkning, musik, filmredigering och numera också plugg på universitetet! Här kommer jag dela med mig av mina tankar och min syn på livet.

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0

    Kommande träningshelg, bio och KÖRKORT!!!!!!!!!

     
    Oj, det är mycket som har hänt och jag vill främst ägna detta inlägg åt onsdagen den 8:e maj!
    Jag har sagt att jag inte skulle skriva mer om min körkortsutbildning förrän jag faktiskt var klar med körkortet men nu är det dags! Alla vet att jag har tyckt att det har varit jättejobbigt med körkortet och att det har varit mycket kommentarer om att jag inte haft körkort hit och dit som jag ibland tagit väldigt illa vid mig av. Men nu är det äntligen KLAAAAAAAAAAAART!!!!!!! Jag hade teoriprov den 6:e maj och med bara en dag emellan så var det dags för uppkörning den 8:e maj! Jag hade en väldigt bra kontrollant som verkligen fick mig lugn för jag var väldigt nervös. Vi satt och lyssnade på radio och pratade men inte så mycket att jag tappade koncentrationen.
     
    Jag tror kanske att jag kände den största lättnaden jag någonsin känt i mitt liv när han sa "Ja, först ska jag gratulera för körningen har blivit godkänd." HALLELUJA-MOMENT!!!!!!!!! Det var till och med en större lättnad än när jag satte fri 4 i femte försöket! Då förstår konståkarna hur stor mängd lättnad jag kände! ;) Så nu har jag äntligen mitt körkort. Det var alldeles för dyrt och det tog lång tid men nu har jag det äntligen! Jag har kört några gånger själv och det har varit en splittrad känsla mellan frihet och att man känner sig som en brottsling. :P Jag är helt okej nöjd med bilden på körkortet också. Det finns nog värre bilder. :P
     
    Så nu är det bara att ge sig ut på vägarna och köra lugnt och med respekt. Jag blir dock redan trött på riktiga fartdårar eller trängare som inte ska ha körkort från första början! På lördag så kör Carro och jag ner till Linköping och bor hos vår härliga kusin Simon över helgen när vi har träningsläger i ishallarna. Förra året var det toppenkul så jag ser fram emot en minst lika bra helg nu. Jag hoppas min vänstra ljumske håller över helgen för jag har åkt på en överansträning i den tror Susanne. Det kan bero på senaste tidens simning och att jag inte är van med att simma men det är ju så kul och jag vill testa på olika typer av träning. Jag får börja simma ryggsim istället.
     
    Förra onsdagen så avslutades 7,5 poängskursen Improvisation II som jag gått under våren. Det har varit jättekul att få lära känna Bia, Alex och Jefferson som är så sjukt duktiga på musik! Kommer sakna att spela musik tillsammans med dem. Nu är det bara att vänta på betyget då.
     
    Månaden har annars bestått av många bra helger med folk man tycker om. Vi var på "Star Trek: Into Darkness" för två helger sedan. Benedict "Sherlock" Cumberbatch spelar skurken i filmen och han var som vanligt fantastisk! Lite ovant att se honom som skurk bara. :P Men filmen var för övrigt riktigt bra. Nu imorgon så blir det bio igen, denna gång "Fast and the Furious 6". Jag förväntar mig action, action, ACTION! Slutligen så ser jag fram emot nästa onsdag när Carro har sin studentbal! Skorna är awesome, klänningen är awesome och håret och sminket kommer att vara awesome! Hon kommer helt enkelt att vara grymt vacker! <3
     
    PS. Carlsson har tre hatord: "Sandal", "Dejt" och "Ragga". Så håll dem borta ur erat ordförråd när ni snackar med henne. :P
     
    Bye och tjing, tingeling!
     
    Firade körkortet med världens godaste tårta: WILLIAM!!! :D
     
    Övningskörningsskylten är SLAKTAD!!!!!!!!!!
     
    Tänkte att jag skulle bli välkomnad hem som Eva Longoria i Sheba-reklamen. Det blev inte riktigt så... :P

    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback