Om

Min profilbild

Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej/kvinna på 21 år vars liv består till 100 % av konståkning, musik, filmredigering och numera också plugg på universitetet! Här kommer jag dela med mig av mina tankar och min syn på livet.

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0

    Universitetet, livet i hallen och ett år av kärlek!!!

     

    Hejsan hoppsan! Jag är tillbaka för en väldigt tillfällig comeback. Anledningen till att det inte har blivit någon blogg på hur länge som helst är för att mitt universitetsplugg nu tar mer eller mindre all min tid och på fritiden prioriterar jag annat än bloggskrivandet. Men nu förra veckan pluggade jag fruktansvärt bra så jag har dragit på mig lite överbliven fritid. Bara att njuta så länge det varar.

     

    Ja, vart ska man börja? Jag avslutade sommarjobbet på Posten med en lång och rätt så tung arbetsvecka men kom i alla fall ur sommaren några kronor rikare. I början av september körde universitetsplugget igång. Det blev någon nollningsfest och så men annars så körde plugget igång verkligen direkt! Jag fick en chock i början och det kändes som ännu en börda men nu har jag hittat min rytm och hur jag ska plugga för att hinna med. Jämfört med gymnasiet så känns det skönt att bara behöva plugga ett ämne som jag verkligen tycker om. Jag tycker till och med att det är riktigt avkopplande att kunna sätta sig på universitetsbiblioteket och plugga i några timmar innan man drar vidare till hallen för jobb och träning. Dessutom har jag träffat och lärt känna en massa nya sköna människor! Förra lördagen hade vi vår första tenta på antiken och medeltiden och resultatet blev verkligen över all förväntan! VG och FULL POTT (45/45)!!! Jag kanske hör hemma bakom en skolbänk i alla fall? Nu tar vi det här halvåret med Historia A först så får vi se sedan vad som händer. Livet känns ändå rätt bra på pluggfronten just nu. :)

     

    Träningen senaste veckorna har varit lite fram och tillbaka. Jag har nu senaste veckan mer kontinuerligt börjat köra program igen och främst för att kunna hålla igång konditionen. Det känns bra att jag inte ska tävla faktiskt. Förra året ställde jag så mycket press på mig själv innan varje program till och med på träning att jag bara fick ångest över att åka programmet. Nu känns det bra att kunna åka programmet inte för att jag måste utan för att jag vill. Jag tränar inte lika mycket som jag har gjort förut och jag kan tycka att det i vissa fall är skönt eftersom jag kan gå in och köra järnet ur mig ett pass om dagen och sedan vara nöjd. Jag jobbar cirka 10 timmar i veckan i hallen så jag tillbringar fyra timmar där varje dag i alla fall. Tjejerna går framåt i sin träning och ger mig motivation till att fortsätta jobba och träna.

     

    För snart en månad sedan så firade jag och Jonathan ett år tillsammans och dessutom så fyllde han 20 år! Grattis i efterskott till honom! Det har varit ett år med lika många toppar som dalar i mitt liv. Tårarna har flödat i situationer som jag har känt varit mig övermäktiga men samtidigt har jag kunnat skratta och vara glad över alla framsteg jag har gjort. Körkort, sommarjobb, nu universitetsplugg och så vidare. Jag har tagit många steg framåt i mitt liv sedan jag slutade gymnasiet och DU har varit min klippa det senaste året. Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om vad du har betytt för mig men jag håller mig nere till en förkortad version av några små ord som jag skrev ner här om dagen:

     

    Sov min älskling, imorgon är en ny dag.

    Nya utmaningar skall komma men sov ännu ett tag.

    För vad som än händer, vad som än är din strid...

    Glöm inte bort att jag finns där vid din sida,

    Alltid där bredvid.

     

    JAG ÄLSKAR DIG <3

     

     

    Vad händer nu i framtiden då? Nästa vecka fortsätter pluggandet med seminarium med mera och eftersom förra veckan var en fantastisk pluggvecka så kan jag ta det något lugnare denna som kommer. Till helgen blir det att vara tränare på klubbtävling i Norrköping så då åker Sarah, Estelle, Schöld, Josse, Patti och Antonia dit och sätter Örebro KK på kartan och jag ska coacha till min bästa förmåga. På med snygga höstjackan och högklackade skor! :P Sedan får vi helt enkelt se vad veckan för med sig.

     

    Detta känns ju som en helt okej comeback måste jag säga! Jag är väl tillbaka om några månader igen. :P

     

    Kram på er alla och jobba riktigt hårt med vad ni än tar er för.

    Man är själv sin allra största kritiker. Släpp på kritiken och njut av att vara dig, och dig och dig och dig.

     

    Tjolahopp lollipopp!!! :D

     

    Ja, det här satt ju fint!!! Ska köpa en ram och ha den sittande på väggen som motivation för resten av mitt studentliv! :D
     
    Fick världens vackraste ros på ett årsdagen! <3
     
    För två veckor sedan körde vi Go-kart med Junis-ledarna och till min stora glädje så hade jag lite talang för det och kom på tredje plats! Postbils-race hela sommaren lönade sig! :P (Plus att när pojkvännen kör om en på uppvärmningen så taggar tävlingsmänniskan igång! :P)
     
    Anni och jag under en utekväll för några veckor sedan innan Strömpis hade rasat! :P

    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback