Om

Min profilbild

Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej/kvinna på 21 år vars liv består till 100 % av konståkning, musik, filmredigering och numera också plugg på universitetet! Här kommer jag dela med mig av mina tankar och min syn på livet.

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0

    Hammaröpokalen 2014, ännu en episod, stjärntävling och Örebros vattenkaos

     
    Nu är jag hemma efter ännu en lång dag. En ny vecka har börjat efter enK helg i ishallen som bjudit på stjärntävling och miniorsatsning. Plugget ligger med så jag kände att det var dags för ett inlägg.
    Först och främst då, eftersom den här bloggen också är min träningsdagbok, så ska jag berätta om förra helgens tävling i Hammarö. En något kylig ishall och allmän trötthet påverkade inte resultatet tyckte jag.

    • Korta var riktigt bra med en bra lutz, dubbeltrea mellan flipp-ögel och ett bra axelförsök på rumpan. Piruetterna kändes riktigt bra och inlevelsen var på topp. Den tekniska poängen blev 17,95, en av de högsta siffror jag haft, och programkomponenterna blev 14,85. Sammanlagt 31,80 och på tredje plats av fem så jag var väldigt nöjd. Korta har verkligen funkat klockrent sedan jag bytte och det är så skönt!

    • Långa var lite mer blandat men fortfarande var det fantastiska piruetter, framför allt himmelspiruetten med level 4 och +2 av alla domare. Hoppen var på sina håll skakiga men jag satsade på trippel salchowen denna gång och det var ett riktigt bra försök trots att jag gick ner på rumpan. Bra flipp-ögel men step out på sista flippen så det är väl det som jag grämde mig mest över. Men för övrigt kändes helheten bra. Den tekniska poängen var 29,99 (Nooooo! Varför?!?! :P) och programkomponenterna blev 31,21. Sammanlagt 60,20 och tillsammans med korta 92 mycket fina poäng! Jag är mycket nöjd med det resultatet. Om det nu var så här att detta var min sista tävling så vet jag att jag i alla fall var över elitseriegränsen på en tävling detta år av två möjliga.

    Så ja, det var säsongens sista tävling. Som det ser ut just nu så har jag inte bestämt mig för om det blir några fler. För mig är det främst en ekonomisk fråga eftersom det är planerat att jag och Jonathan ska skaffa vårt eget place till hösten och då har jag inte råd att lägga pengar på tävlingar som det ser ut just nu. Men som sagt, jag lämnar ämnet öppet. För övrigt har det varit en del isshowsträning förra veckan och lite denna så här långt men inte så mycket vanlig träning för min del. Onsdagens träning försvann också på grund att jag svimmade när jag skulle ta blodprover på vårdcentralen! Jag har ju haft problem med magen så jag var och kollade upp den och det var därför jag tog proverna. Jag som inte alls har några problem med nålar och blod, satt och tittade hela tiden då jag plötsligt började må illa och när jag skulle mäta mig så började det snurra och sköterskan fångade mig halvvägs till stolen! Detta kan också ha berott på att klockan var 14:00 och jag hade inte ätit någon lunch än så blodsockret var säkert inte på topp. Men ja, träning den dagen kändes inte som någon bra idé. 

    I helgen var det stjärntävling i Örebro och mina tjejer gjorde mycket fina åk och fina resultat! Nu jobbar vi sista delen av säsongen och gör en fantastisk show som vi alla kan njuta av! :D Även miniorsatsningen var riktigt rolig idag med många tjejer som säkert kan bli hur bra som helst med vilja, slit och glädje. Jag vill också passa på och gratulera Irma som stod sin axel för någon vecka sedan! 

    På tal om isshow så vet jag nu mer om biljettpriser med mera. Biljetten för vuxen kostar 150 kronor, ungdom upp till 15 år 75 kronor. Barn under tre år går in gratis med sittplats i vuxens knä.  Beställ biljetter och attenda eventet (svengelska?) på Facebook! I lördags hade vi fotografering till affischen och bilden blev säkert jättebra även om posen var jobbig. :P Jag håller också för tillfället på med en isshowstrailer som alldeles snart är klar. Datorn jag klipper på klarar inte riktigt av HD-filerna från förra showen så det är därför det har gått segt. Men som sagt, snart är den klar. 

    Slutligen måste jag ändå prata lite om vattenläget i Örebro stad! Det har alltså läckt ut "orent" vatten i Svampens dricksvatten så det är ju inte så fräscht. Även om det går bra att dricka efter att ha kokat det i tre minuter så laddar ändå folk upp med flaskor. På ICA Maxi var det vattenbackar överallt och den ordinarie vattenhyllan var tokslut. Det kändes som om folk laddade upp för en naturkatastrof typ. Här i villan där jag bor har vi i alla fall egen brunn så vi klarar oss gott här.

    Jepp, nu tror jag att det här inlägget är klart tillslut. Jag ska försöka vara tillbaka om i alla fall en månad eller när plugget är mycket lugnt. 

    Ha det bäst, dalahäst! :D
     
    PS. Idag är det förresten en alldeles speciell dag för idag har jag varit i ett förhållande med Jonathan Winroth i ett och ett halvt år! Grattis till oss, hjärtat! :D
     
    Päronen blev inspirerade av "Mästarnas mästare" för någon vecka sedan :P
    I väntan på isshowsfotografering :)
    Sjukt! Och lite absurt att Maxi lägger ut på sin Facebook-sida när mer vatten kommer in... Visar på samhällets skörhet :P
    Alltså jag förstår hur de har tänkt med datorerna på universitetet, stöldskydd, jättebra men tänkte de någonsin på de som ständigt använder USB-minne? NEJ!
    Mycket fina bilder från helgen, tagna av Antoinette McIntyre-Andersson! En riktig coaching picture denna!

    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback