Om

Min profilbild

Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej/kvinna på 21 år vars liv består till 100 % av konståkning, musik, filmredigering och numera också plugg på universitetet! Här kommer jag dela med mig av mina tankar och min syn på livet.

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0

    Sista VM-nytt för den här gången och lite om resten av dagen!!!

    Jag kan väl säga att jag har legat lite på latsidan var det gäller mästerskapsnytt för det här VM:et men jag ska skriva en slutlig sammanfattning i alla fall.
    • Som vanligt har vi bjudits på fantastiska åk men även misslyckanden. Tyvärr var det senare ett faktum för svenske Majorov. Efter att ha satt en perfekt trippel axel så föll han hårt på de två andra hoppen i kortprogrammet och han lyckades inte ta sig till final. Jag led och lider fortfarande med honom för att han inte fick visa vad han kan! Men det var inte bara Sasha som hade en dålig tävling. Förra årets trea, Artur Gashinski, (RYSSLAND) åkte två åk som inte alls levde upp till hans förmåga och han slutade på 18:e plats. Bättre lycka nästa gång, killar!
    • Det absolut mest minnesvärda kortprogrammet i herrklassen stod Michal Brezina (TJECKIEN) för! Det var näst intill perfekt och riktigt snyggt att sätta en helt perfekt kvadrupel salchow som sista hopp i korta. Men tyvärr, som så många gånger förut, så kunde han inte försvara sin andraplacering i långprogrammet och han åkte ner sig till en 6:e plats. Det var såååå synd för han är en så fantastisk konståkare och jag hade unnat honom en medalj! Men jösses vilka rysningar jag fick av korta!!! (Hey, Michal! I know you probably won't be reading this but I just have to ask: Have you ever considered changing country and compete for Sweden??? :D)
    • På tal om att byta medborgarskap så funderar jag allvarligt på att bli japan! Vilket fantastiskt VM de har haft!!! Första medaljen någonsin i paråkning (ett brons), två medaljer i herrklassen efter två helt makalösa åk av Daisuke Takahashi och 17-årige stjärnskottet Yuzuru Hanyu (båda två såklart från JAPAN) och dessutom ännu en medalj i damklassen av Akiko Suzuki!!! Kan också nämna att alla tre tjejerna som deltog i damklassen hamnade bland de sex bästa! Vilket fantastiskt landslag de har, detta lilla men väldigt folkrika land! Omedetou, tomodachi!!! :D
    • För Vicky (SVERIGE) gick långa sådär. Ganska få kombinationer men åter igen högsta svårighetsgrad på stegsekvensen. Tyvärr var hon lite sen i slutet av programmet vilket gjorde att hon fick ett snöpligt tidsavdrag. Utan det avdraget hade hon varit 10:a och Sverige hade fått en extra plats till nästa års VM men fortfarande är en 11:e plats en av de bästa placeringar en svenska har haft genom tiderna! Vilken fantastisk konståkare du har blivit, Viktoria Helgesson!!! Önskar dig all lycka för framtida säsonger!
    • Vann i herrklassen gjorde som väntat Patrick Chan (KANADA) efter två perfekta kvadruplar, den andra i kombination med trippel toeloop. Carolina Kostner (ITALIEN) vann damklassen efter ett fantastiskt vackert långprogram. I paråkningen segrade Savchenko/Szolkowy (TYSKLAND) men endast elva hundradelar före Volosozhar/Trankov (RYSSLAND). I isdansen vann Virtue/Moir (KANADA) efter ett jättefint friåkningsprogram.
    Nu tackar VM-nytt för sig för den här gången och jag lovar att det återvänder inom en snar framtid, för att vara exakt om ett år! :P Njut nu av uppvisningen! Tack och hej!






    Nu tillbaka till det vanliga bloggandet!
    Var idag kl 9:00 i morse på gruppmöte med Ljud och Ljus-gruppen. Man känner nu att isshowen verkligen närmar sig med stormsteg!!! :D Sedan bjöd pappis min på lunch på Pizza Hut innan det bar av till Berhn Arena och kollade på KK Lutz show! Tack alla för en trevlig eftermiddag! :) Har som mål att jag ska gå och lägga mig lite tidigare än vanligt ikväll för nu blir det heldagar i ishallen utan dess like hela denna påskvecka!

     

    Nu så säger jag tack och hej, puss och grej! Bye! :D

     

    PS. Just nu diggar jag min nya skärmsläckare! :P

     


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback