Om

Min profilbild

Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej/kvinna på 21 år vars liv består till 100 % av konståkning, musik, filmredigering och numera också plugg på universitetet! Här kommer jag dela med mig av mina tankar och min syn på livet.

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0

    Påskhelgens händelser och kärleken till musiken!!!

    Påskhelgen är slut och jag sitter åter igen hemma själv med bara datorn som sällskap... NICE!!! :D

    Tisdag den 10:e april! Bara tre dagar (med den här inräknad) tills det är premiär för "IT'S SHOWTIME ON ICE 2012"!!! Kan ni fatta det???!!! Är mer eller mindre klar med de låtar jag har gjort filmer till som ska visas på jumbotronen och idag ska Ljus och Nöje börja sätta upp backdropen och det är när den kommer upp som man börjar fatta hur kort tid det faktisk är kvar till showen. Pirret i magen börjar komma... THE CURTAIN RISES...

    Påskhelgen bestod annars av att fira mamma med god mat på Pizza Hut, umgås med kusinerna med respektive och att göra isshowsfilmer tills hjärnan exploderar.

    Ända träningen för påskhelgen hade vi igår. Bättre tajming i hoppen nu även om den fortfarande är lite off. Jag hoppade dubbel axel för första gången på skridskorna. Var väl sådär... Fastnade med västerbenet i tightsen på en och drog på mig en smäll men det är inte riktigt det värsta... Det känns som om alla runt omkring mig kommer närmare och närmare hela tiden på sina dubbel axel men att jag står bergfast still i hoppet och släpper ut efter ett varv och tre kvart hela tiden. Jag litar inte på mig själv när det kommer till dubbel axel, det har jag aldrig gjort. Men frustrationen börjar bli för mycket när jag ser alla andra våga hålla inne och pressa sig själv mer och mer men inte jag. Och salchowen är bra men jag står den ju fortfarande inte... Jag känner just nu en sån rädsla att jag ska bli kvar på dubbelhoppen när alla andra runt omkring mig gör sina dubbel axel och trippelhopp. Blir så arg och frustrerad på mig själv... :'(

    Men när jag känner mig ledsen, då flyr jag in i musikens värld. Vissa slappnar av genom att titta på TV, andra av att idrotta: Jag slappnar av och tänker bättre av att spela och komponera musik (även om idrotten såklart också har en ganska stor roll i mitt välbefinnande). Inget går upp emot att sätta sig en stund framför pianot eller att spela några toner på fiolen. Här om dagen började jag arrangera den här sången (http://www.youtube.com/watch?v=cGXhfGPTqew) som en fiolduett för mig och min kära vän Anna-Maria! Den kommer att bli så himla fin!!! :) Ser fram emot att spela den med dig, gumman! <3

    Ska också någon gång i framtiden försöka lägga ut pianostycket jag komponerade som en födelsedagspresent till Fille förra året. Får träna lite extra på den så hoppas jag att en video ska komma upp inom kort!

     

    Tror jag går och tränar lite på den nu!

     

    Så tack och bock, mästerkock! :D


    Släkten! <3


    Vem är det egentligen som är gravid? :P


    Bild från projektkonserten förra året!
    http://www.youtube.com/watch?v=Ss1zpZjEaE8&feature=related Här är när vi spelar "To Love's End"!!! I miss those times! <3

    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback