Om

Min profilbild

Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej/kvinna på 21 år vars liv består till 100 % av konståkning, musik, filmredigering och numera också plugg på universitetet! Här kommer jag dela med mig av mina tankar och min syn på livet.

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0

    Lunch med Lill-Carro, fiollektion och ÖDET?

    Denna dag har varit den mest händelserika och konstiga på länge!

    Först och främst, kan det vara så att ödet faktiskt existerar? Jag har alltid trott att varje människa skapar sitt eget öde, och det gör jag i för sig fortfarande, men en av dagens händelser fick mig verkligen att börja undra. Det kanske var förutbestämt att jag skulle bli kissnödig på bussen in till stan? Att jag skulle bli så kissnödig att jag bara var tvungen att springa upp till biblioteket där jag inte varit på säkert fyra månader för att upptäcka att dessa toaletter inte längre är gratis? Var det meningen att jag skulle hitta en fem-krona i väskan trotts att jag var ganska så säker på att jag bara hade med mig enkronor? Var det kanske ingen slump att dörren tog min fem-krona så att jag istället för att byta toa kämpade med det krångliga låset tills dörren tillslut var låst. Var det kanske ödet att jag just idag skulle besöka biblioteket, gå in på just den där toaletten för att på handtorken få se detta skrivet...?

     

     

    Hmm... Man kan ju börja undra om det verkligen var meningen att jag skulle få se det här idag? Var det ödet som spelade mig ett litet spratt? En sak är i alla fall säker: "I believe in Sherlock"-rörelsen har nått Örebro stad!

     

    Men mycket annat har hänt förutom detta ödets nyck. Jag hade en mysig lunch/fika med Lill-Carro och som vanligt babblade vi om allt mellan himmel och jord och lite därtill. Jag älskar dig, finis! <3

    Dessutom var jag idag på Kulturskolan för första gången på ett år. Jag och Anna-Maria hade snackat om att jag skulle vara med på hennes lektion någon gång och idag blev det av! Det var så underbart att få träffa Ulla igen, min kära fiollärare!!! <3 Och jag hade faktiskt inte tappat stinget! Jag har fortfarande kvar mitt gehör och jag spelade nog bättre än jag gjort på länge! Jag kan ändå säga att förutom mina skridskor och min mobil så är nog ändå min fiol min käraste ägodel! <3

     

    Japp, det var den här dagen det! Imorgon kväll ska jag med vänner gå på Emil Lis projektkonsert! Ser fram emot pianomusik av absolut högsta klass!!!

     

    Baj baj, mangopaj!!! :D


    Min fiol! <3

    Kommentarer
    Postat av: Filippa

    Undra varför någonting sådant konstigt och lite läskigt skulle hända precis dig !!!!!!!!! Kramisar Filippa <3

    2012-04-21 @ 22:32:21
    URL: http://fbskating.blogg.se/
    Postat av: Elise

    Ödet existerar! Det är min vägledning här i livet. Och jisus vad bra konserten var! Makalöst! :D

    2012-04-23 @ 02:24:41
    URL: http://elisefis.blogg.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback