Om

Min profilbild

Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej/kvinna på 21 år vars liv består till 100 % av konståkning, musik, filmredigering och numera också plugg på universitetet! Här kommer jag dela med mig av mina tankar och min syn på livet.

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0

    Fantastisk pianomusik, redigeringsarbete och "Veckans Babe!"

    Måndag igen och jag tänkte göra en liten sammanfattning av veckan som gått...

    För min egen del har väl egentligen inte så jättemycket hänt även om det har varit en del dramatik mellan mina vänner och bekanta. Som väntat drog jag i alla fall på mig en rejäl förkylning efter isshowen och den har härjat fritt i kroppen sen i måndags. Det börjar bli bättre men nästäppan is still killing me!

    I fredags var jag på Emil Lis projektkonsert tillsammans med Carlsson, Elise och Andrea. Emil är alltså storebror till Felicia (a.k.a Fille) Li. Jag var beredd på att höra pianomusik av extremt hög klass men... Jag blev helt knockad av stolen!!! Det är nästan löjligt hur bra du är, Emil! Vilka piano-skills!!! Under Ballad nr1 i G-moll op.23 av Chopin visste jag inte riktigt vart jag skulle ta vägen! Rejäla rysningar efteråt!!! Så tack Emil för en fantastisk pianoupplevelse! Du fick mig att nästan börja gilla klassisk musik! :P Det är en ära att känna dig! :)

     

    I helgen har jag mer eller mindre suttit framför datorn hela tiden och förberett mig inför den kommande redigeringen av isshowsfilmen. Dessutom har jag jobbat med lite andra redigeringsprojekt och jag tror de kommer bli riktigt bra. Just nu har jag börjat på ett videomontage som jag gör till Alison från Australien som har skrivit en så sjukt fin sång! Hon har en helt fantastisk röst och sången gick rakt in i hjärtat på mig för några månader sen när jag först hörde den på youtube och nu får jag göra ett montage till den! Jag kunde inte vara lyckligare!!! :D Videon kommer ut om några veckor då den är klar. :)

    Fram tills dess kan jag underhålla er med den här: A Hero Can Save Us - Spider-Man Montage

    Ett montage som jag gjorde för ett år sen som en hyllning till världens bästa superhjälte-filmer! :)

     

    Tänkte börja med att tillägna varje vecka till någon som gjort ett intryck eller på något sätt påverkat mig under den gångna veckan. Jag kallar detta för "Veckans Babe!" och denna vecka tillägnar jag såklart till Familjen Li!

    Motivering: Ja, var ska man börja? Först en helt fantastisk pianokonsert av Emil! Tack än en gång! Och Fille, du är nog än av de bästa vänner man kan tänka sig! Du bryr dig alltid och du hjälper alltid till! Du är kort sagt en helt fantastisk människa och jag är så lyckligt lottad att få ha en vän som du! <3 Kram på dig, Fille! :D

    (När jag har spelat in "A Chinese Blossom on Nordic Fields" så kommer länken upp i den här parentesen)

     

    Tack och hej, leverpastej! :)


    Syskonen Li!

     

    Jag och Fille efter min projektkonsert förra året! <3


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback