Om

Min profilbild

Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej/kvinna på 21 år vars liv består till 100 % av konståkning, musik, filmredigering och numera också plugg på universitetet! Här kommer jag dela med mig av mina tankar och min syn på livet.

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0

    Ännu mer träning, ännu mer OS och ännu mer Frimis

    Veckans inlägg kommer här!

    Denna veckas träning har varit händelserik även om man börjar känna att kroppen börjar ta stryk av två veckors hårdträning. Mina hopp och kombinationer börjar kännas bra igen och jag har satt några trehoppskombinationer också. Det är väl lutzen som känns lite off men bara jag får känna igen det där lätta upphoppet så kommer den sitta igen. Jag älskar fortfarande att hoppa dubbel lutz, enligt mig kanske det snyggaste hoppet som jag hoppar. Det som däremot börjar kännas riktigt bra är piruetterna. Himmelspiruetten är bra! Lite bättre ingång och jag kan få till fartökning också. Hopp-i-sitten känns bättre än någonsin! Mycket skönt! :D Har lagt om kombinationspiruetten till bakåtingång och med mer träning på den så kommer den sitta ordentligt också. Jag har höga förhoppningar på den! 

    Även de åkare som jag har tränat den här veckan har presterat fantastiskt! Många otroligt bra hopp och många bra försök på nya hopp. Nu köttar vi sista lägerveckan, står massa nya hopp och gör miljoner varv i varje piruett!!! :D

     

    Imorgon slutar OS... Som vanligt så är det sjukt tråkigt för det är en speciell känsla att slå på TV:n och varje dag mötas av sport i överflöd. Dessutom vill jag uppmärksamma det ganska så fantastiska i att människor från länder som annars krigar med varandra möts på samma plats och idrottar tillsammans. Ibland så känns OS som det närmaste världsfred som man kan komma! Den sportsmanship som man får se under ett olympiskt spel är fantastisk den också. Som när Liu Xiang från Kina (som vann OS-guld på 110 meter häck i Aten 2004) ramlade i försöken och skadade sin vrist (kan pointeras att under OS i Peking 2008 så fick han gå av försöken med ännu en skada), men i korridoren ut från stadion så ångrade han sig och hoppade på ett ben, vid sidan av banan, klart sin sträcka innan han sedan kysste den sista häcken på loppet. När han kom i mål så blev han omkramad av sina medtävlande och sen hjälpte de honom av banan. För mig ett ögonblick som handlade om total kämparglöd och enorm sportsmanship som berörde mig nästan till tårar! Ett stort ögonblick under dessa olympiska spel!

     

    Hur som helst, OS-abstinensen kommer bli total och väldigt plågsam... Men vi har i alla fall en OS-final i handboll kvar att se fram emot! HEJA SVERIGE!!!!!!!

     

    Igår var det åter igen Frimis som gällde. Vi passar på nu innan helgerna blir uppbokade för resten av säsongen. Men Frimis levererade inte igår... :S Men jag och sis träffade i alla fall trevliga killar som åkte hem med samma buss som vi. På bussen blev det däremot ännu mer dramatik när det blev slagsmål bak i bussen så den fick stanna och polisen kom på och eskorterade av bråkstakarna. Därför kom vi hem extremt sent men visst, livet är ju ett äventyr! :P 

     

    Nu idag blir det nog vila och OS. Rekommenderar starkt finalen i den rytmiska gymnastiken för er som också slår på TV:n idag! Helt fantastiska idrottskvinnor!!!

     

    Nu tack för mig!

    Risch, ratch filliboom boom boom! :D

     

     Gammal bild men jag kan titta på den några gånger till. ;)

     

    Sportsmanship!!!

     

    Carlsson och jag hade kul på Varsam i veckan! :P


    Kommentarer
    Postat av: Rebecka

    Din himmels piruett är ju redan perfekt :0 <3

    2012-08-12 @ 08:56:24
    URL: http://rebeckamannila.blogg.se

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback