Om

Min profilbild

Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej/kvinna på 21 år vars liv består till 100 % av konståkning, musik, filmredigering och numera också plugg på universitetet! Här kommer jag dela med mig av mina tankar och min syn på livet.

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0

    Lägervecka, OS-avslutningen och körkortsteori

    En vecka sedan senaste inlägget igen! Jag ska öka på antalet inlägg per vecka, jag lovar!
    Hur som helst, tre veckors uppstartsläger på Behrn Arena är till ända och kroppen känns tung som attan men jag tror att vi allihopa kommer ur dessa veckor som bättre konståkare. Lägret har innehållit allt från att bli tacklad i ryggen i maxfart av Larsha så man flög en bit (Självklart så var tacklingen ett resultat av ett missförstånd för åt vilket håll vi båda skulle väja. Älskar dig, Julia! ;) till att kicka boll med ryska bandykillar! Det har varit AWESOME! :P
    Träningen för min egen del har gått mycket bra. Hoppkombinationerna och trehoppskombinationerna är tillbaka. Piruetterna är också på väg till en riktigt bra level. Dessutom är 4-minuterslånga nu färdigklippt och nu är det bara lite koreografi som ska göras innan programmet är klart. På tal om program så har jag nu i alla fall bestämt vad jag ska ha för musik i mitt nya kortprogram. Det är inte helt färdigklippt än men jag har inte så långt kvar. Och nej, det blev inte jazz men det blev något annat som jag känner kommer bli ett av de häftigaste programmen jag haft! Vilken musiken är, det får ni lista ut själva när den kommer upp i ishallen men jag kan ge er en hint på att den är VÄLDIGT JAG! Hehe! ;)
     
    OS slutade ju förra helgen med en riktigt storslagen avslutningsceremoni, en av de bästa jag sett. Okej, jag har väl kanske inte sett så många under mitt ganska så korta liv men i alla fall. London har allt som allt arrangerat ett galet bra OS! Ska bli grymt att besöka denna stad nästa sommar!!!
    Precis som invigningen så var avslutningsceremonin TV-underhållning på riktigt hög nivå! Det allra största ögonblicket för mig var när en inspelning från Wembley 1986 spelades upp på skärmarna och Oueens sångare, Freddie Mercury, den bäste rocksångare som någonsin har existerat och nu död sedan drygt 20 år, växelsjöng med publiken på avslutningen av OS 2012... Mäktigt är bara förnamnet! Jag grät faktiskt! Det kändes bara så fantastiskt allt ihop och jag är helt säker på att Freddie Mercury satt där uppe i sin himmel och log men nog var irriterad på att han inte kunde vara här nere med oss och sjunga live.
     
    Under veckan har jag och sis varit på körkortsteori på Ottossons. Har haft en jättebra lärare och känner verkligen att jag har lärt mig något under dessa dagar. På måndag har jag ännu en körlektion och på onsdag så är det dags för riskettan. Körkortet kommer allt närmare!
     
    Vad händer annars då nästa vecka? Mer träning, mer jobb och skolorna börjar. Kan väl säga att jag har kommit in på 30-poängskursen i 3D och greenscreen-teknik på Örebro universitet så jag ska börja på den och se om den är något för mig. :)
     
    Innan jag avslutar det här inlägget så vill jag gratta alla konståkare som har stått nya hopp under den senaste veckan. Speciellt grattis till Ella som äntligen stod sin axel!!! :D Alla konståkare, nu jobbar vi hårt som katten resten av säsongen också och sätter Örebro konståkningsklubb på kartan! :D
     
    Med den sammanfattningen av veckan så tackar jag för mig just nu!
     
    Sassa brassa mandelmassa!!!
     

    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback