Om

Min profilbild

Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej/kvinna på 21 år vars liv består till 100 % av konståkning, musik, filmredigering och numera också plugg på universitetet! Här kommer jag dela med mig av mina tankar och min syn på livet.

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0

    Körskolan, bio, syster 18 år och uppstartsläger

    Jag ursäktar för hur otroligt seg jag har varit på att uppdatera den senaste veckan men till mitt försvar så har jag haft väldigt mycket för mig och jag vill skriva ordentliga inlägg när jag väl skriver. Men här kommer i alla fall en uppdatering på det som har hänt.

     

    Sen förra inlägget så har jag hunnit ha hela två körlektioner! Det har gått väldigt bra och jag känner att jag lär mig ganska fort även om jag har fått ändra på min körstil något. Körskoleläraren säger också att jag är "a fast learner" och att jag kommit långt på bara två lektioner. Körkortet kommer närmare! JIPPI!!! :D

    Har hunnit vara på bio ännu en gång, denna gång med Carlsson och på den efterlängtade sista delen i "The Dark Knight"-trilogin, "The Dark Knight Rises". Så klart så snackar jag om... ♫ ♪ Nananananananana BATMAN!!! ♪ ♫ En kortare recension kommer men Carlsson är vittne till att jag var ganska så blown away efter bion, om det säger något om vad jag tyckte! :P

     

    Carro har hunnit bli 18 år i söndags! Grattis i efterskott, min kära lillasyster!!! Som sagt, vi bråkar som vilda djur vid ett vattenhål, förolämpar varandra tills det inte finns några förolämpningar kvar men du ska veta, syster, att jag älskar dig vad som än händer och kommer alltid att stå där vid din sida om du någon gång behöver hjälp eller stöttning, även nu när du på pappret är vuxen och tror att du alltid kan klara dig själv. ;) Hur som helst, det jag vill säga är att du betyder världen för mig! Jag hoppas du är medveten om det! <3 Åter igen, grattis i efterskott på 18-årsdagen! På fredag bli det den första utgången. ("utgång"... Vad jag hatar det ordet!!! :S) Då får vi se vad Carro har för dansstil för alla har vi en personlig dansstil på krogen. ;) 

     

    I måndags så började uppstartslägret på Behrn Arena ishall. Mycket skönt att få stå på is igen efter två veckor off ice. Senaste två dagarnas träning har gått riktigt bra. Glädjen för att träna konståkning har helt klart infunnit sig igen i mitt hjärta. Vad vore livet utan konståkningen? Hollow, empty, vacant... Mer om hur träningen går under lägret får ni höra i veckan. 

     

    I går innan det begav sig till ishallen så lunchade jag med Carro Ericsson, för oss äldre konståkare i Örebro mest känd som "Lill-Carro". Tyvärr har vi inte tid att ses så ofta men när vi väl gör det så snackar vi om precis ALLT! Du är en sådan vän som man inte kan ha träffat på över ett år men när man väl gör det så känns det som om det var dagen innan vi sågs! Sådana vänner ska man ta vara på i livet, helt klart! <3

     

    Innan jag avslutar så vill jag bara berätta att det i framtiden kommer en ny design här på bloggen! ;) Mer om det när det väl är dags...

     

    Med det så tackar jag för mig just nu! 

     

    Lev väl, knubbsäl!!! :D

     

    Solig kväll nere på däcket vid slottet i sällskap med Carlsson. Örebro at its best!!!

     

    Friden avbröts något av ett antal killar som kommit på den briljanta idén att paddla över Svartån på en frigolitflotte (som dessutom gick i bitar när den väl kommit ner i vattnet)! Folksamling och polispådrag men vi fick oss i alla fall ett riktigt gott skratt! XD

     

    When we were young... Grattis på 18-årsdagen, sis!!! <3

     


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback