Om

Min profilbild

Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej/kvinna på 21 år vars liv består till 100 % av konståkning, musik, filmredigering och numera också plugg på universitetet! Här kommer jag dela med mig av mina tankar och min syn på livet.

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0

    Nytt kortprogram, åttbenta "vänner" och kusinbarn

     
    Ett inlägg om allt och lite till!
    Träningen hittills i veckan har gått mycket bra. Hoppen är helt klart tillbaka i full kraft och salchowen är riktigt bra just nu! Farten i piruetterna börjar bli exelento! Nu ska bara den där rumpan som ska ner i kulan-positionen i kombinationspiruetten. Hur är det möjligt, jag som inte har en så himla stor rumpa, att jag inte får ner den? :O
    I måndags hade jag koreografi på långa så nu har jag ett färdigt 4-minutersprogram. Gillar den nya koreografin jättemycket. Speciellt dansen på väg in i sista minuten! ;)
    Sen har vi då korta som jag hade koreografi på igår. Hann nästan en stegsekvens och jösses, vilket tempo det ska vara i den... Passar mig UTMÄRKT! ;D
    Hehe, för er som inte har listat ut musiken än så kan jag berätta att jag i slutändan valde helt med hjärtat och vad slutade det då på? Jo, det enda jag har snackat om sen i februari, både här på bloggen och i verkligheten: SHERLOCK!!! :D
     
    Låt mig berätta hur jag har tänkt:
    Jag skulle ha något helt annorlunda mot förra korta (som jag alltid kommer att älska! Tack, korta för att du gjorde mig till den åkare jag är idag! <3). Först fanns tanken om jazz men sen hittade jag ingen version av jazz som jag tyckte var intressant nog och som inte lät som karaoke. Jag var ganska så panikdrabbad... Så en kväll på Facebook så skriver jag till Carlsson, helt på skämt, "Jag vet inte vad jag ska göra! Det här kommer seriöst sluta med att jag har soundtrack från "Sherlock" som kortprogram!" 
    Carlsson: "Men är det så fel? Det är ju coolt och inte direkt så många som har åkt till och du älskar ju den musiken!"
    Jag: "Ja, det gör jag ju..." Och japp, på den vägen är det! :P
    Och det blev väldigt coolt, det måste jag säga, och väldigt annorlunda! :D Ska ändra lite i klippningen men det ni hört i ishallen under dagarna är huvudsakligen det jag ska ha som kortprogram 2012/2013!!! För er som inte har hört så har denna mening en länk på sig till den musik jag klippt den sista minuten av. Någon som har förslag på dräkt? :P Sarah tycker att jag ska krulla håret! XD Vill avsluta den här delen av inlägget med att tacka Malin Carlsson för att du fick mig att bestämma mig för en musik. Tack, min kära Carlsson! Du är verkligen min Watson i vått och torrt! <3
     
    Nu till något helt annat: Vad är det för fel på alla spindlar??? Är det någon lukt som får dem att dras till mig? För några månader sen var det en som kröp på mig i sängen! För några dagar sen skulle jag plocka ner en stor en från taket men den föll på mig istället (skrek som en stucken gris!). Morgonen efter var det ännu en som kröp på mig i sängen och nu igår kväll så satt en stor precis över kudden när jag skulle gå och lägga mig... :S
    Har jag blivit alla spindlars moder eller? I så fall så avsäger jag mig den vårdnaden nu pronto! Spindlar, LEAVE ME ALONE!!! Fast det var kanske för spindeldödandet som regnskuren över centrum igår valde att dyka upp precis när jag var på väg i träningskläder, utan jacka, till Willys. :P
    Carlsson är dock inte så orolig över spindlarna. "Men du, blev du biten? Du kanske får superkrafter???" :P
     
    Och igår klockan 6:48 så föddes ett efterlängtat litet knyte till släkten! Miljarder kramar och gigantiskt GRATTIS till kusin Samuel och hans älskade Rebecka som nu har blivit föräldrar till en liten flicka. Mormor (som nu mera också kan titulera sig Gammelmormor) var övertygad om att det skulle bli en pojke. Men nepp, en flicka blev det: Engla Rosa Martha Josephson. Ser mycket fram emot när jag får träffa den lilla sötisen!!! Åter igen, stort GRATTIS till hela släkten! :D
     
    Med det så avslutar jag det här inlägget och beger mig om några timmar till träningen för att få bevittna, och förhoppningsvis även vara med om, nya stordåd!
     
    Tack och hej, leverpastej!
     
    Naaaaaaaaaaaaaaaw!!!!!!!!!!!!!!!! <3 (Foto av Samuel Josephson)
     

    Kommentarer
    Postat av: elise såklart

    Naw va söt. Men du... om du är ute efter stordåd så är nog ishallen fel plats att hänga på ;)

    2012-08-25 @ 00:23:57
    URL: http://elisefis.blogg.se
    Postat av: Webmaster Bea

    Sötaste!!! <3 Ishallen är alldeles rätt plats för stordåd kan jag säga! Du skulle se all magi som händer där, every single day! ;)

    2012-08-25 @ 08:44:27
    URL: http://bmrhskating.blogg.se

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback