Om

Min profilbild

Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej/kvinna på 21 år vars liv består till 100 % av konståkning, musik, filmredigering och numera också plugg på universitetet! Här kommer jag dela med mig av mina tankar och min syn på livet.

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0

    Begravning, kattskrälle och morgondagens bio

     
    Nu har det blivit ett väldigt långt uppehåll här på bloggen för som vanligt så har jag haft svårt att få tid till att skriva men jag gör en sammanfattning av det mesta som har hänt.
    För precis en vecka sedan så var det begravning för morfar. Jag spelade fiol under begravningsakten och jag spelade riktigt bra. Fick till bra vibraton. Oturligt nog så började jag störtblöda näsblod bara straxt innan jag skulle spela. Jag fick stopp på det ganska fort i alla fall.
    Precis som det ska vara på en begravning så tänker man väldigt mycket och självklart blev det många tårar. Men man fick också dela många minnen och vara glad för de år man fick med morfar. Tack morfar för många fina minnen och alla jullekar. Jag älskar dig, morfar! <3

    Träningen denna vecka har gått bra. Jag kör fortfarande helt utan smärtstillande även om det nu efter en väldigt intensiv träningsvecka börjar kännas något igen även om det på långa vägar inte gör så ont som det gjorde när det var som allra värst. Långprogrammet börjar kännas mycket bättre också och det är väldigt skönt. Vill också säga stort GRATTIS till Maja som stod sin Axel idag!!! :D Imorgon är det sista träningen före jul och förhoppningsvis så ska den bestå av en "pepparkaksträning". ;)

    Nu ska ni få höra på något: Kl 9:00 så vaknar man av att en katt skriker utanför ens sovrumsdörr. Det smått komiska i detta? Att vi inte ens äger någon katt!!! :O Teorin är att Sigge, våra grannar/släkts katt, har lyckats ta sig in i huset när mamma skulle åka hemifrån vid halv åtta. Det sättet har man aldrig vaknat på förut i alla fall. Den katten är GALEN! :P

    Imorgon ska jag och Jonathan se "The Hobbit". Jag har sett fram emot den filmen i ett halvår nu och att få se den tillsammans med Jonis är bara helt underbart. Så imorgon joinar vi Bilbo (som spelas av Martin "Dr John Watson" Freeman!!!!!) på ett stort äventyr. Kan inte vara mer taggad!!! :D

    Jag tror inte att jag får ihop ett inlägg till innan jul så därför vill jag önska er mina läsare en riktigt god jul! Ta hand om er och var rädda om varandra! Stressa inte sönder er i julrushen utan ta det lugnt och njut av glädjens högtid.

    Hej och mosh, skinngalosch!
     
    Sissy har lärt sig att flyga till ens huvud. Visst, det är ett stort framsteg men hon är fortfarande en bitch! :P
     
    Julmyyyyyyyyys!!! :D
     
    Kommer hem och hittar den här flaskan i kylskåpet... Ska nog hålla mig ifrån julmusten ett tag. :P
     

    Kommentarer
    Postat av: Mollie

    Hejsan svejsan:-)
    Vad fick du i julklapp?:-)
    Gör snälla ett inlägg om det,för dina inlägg blir oftast jätte bra!
    Puss

    Svar: Hejsan på dig! :DSka nog få ihop det i nästa inlägg också som blir en nyårskrönika :)
    Kram på sig! :D
    // Webmaster Bea
    Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

    2012-12-27 @ 00:12:53

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback