Om

Min profilbild

Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej/kvinna på 21 år vars liv består till 100 % av konståkning, musik, filmredigering och numera också plugg på universitetet! Här kommer jag dela med mig av mina tankar och min syn på livet.

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0

    Jag 20 år, julavslutning och O, Helga Natt

     

    Åter igen ber jag om ursäkt för det långa uppehållet på bloggen. Tänkte ha skrivit något i både onsdags, torsdags och fredags men livet kom emellan. Mycket har hänt och jag tänker ta upp det mesta nu.

    Träningen denna vecka har gått bra. Axeln (hoppet alltså) känns riktigt bra och ryggen kändes i början av veckan bättre än den gjort på ett halvår. Jag kör nu helt utan smärtstillande! I torsdags så gjorde det mer ont igen men fortfarande så äter jag ingen tablett och det är skönt. Har ätit så otroligt mycket tabletter så jag är orolig för att äta fler. Nu tar vi en ny vecka med dubbla program och allt annat som hör till träningen innan jul! Tjo!!!! :P

     

    I onsdags så fyllde jag 20 år!!! Grattis till mig och tack för alla gratulationer. Ni förgyller livet! Jag fick några tröjor, en del choklad, armband, lite annat smått och gott och av Carlsson "Sherlock: The Casebook". Du känner mig alldeles för väl, Carlsson! :P I onsdags kväll så var det ett litet tårtkalas med en liten del av släkten och min Jonis. <3 I fredags firades det också med en liten utgång och även i lördags då jag hade en liten middag för tjejerna. Man fyller bara 20 en gång så det ska firas ordentligt!

     

    I lördags morse var det julavslutning på Behrn Arena för skridskoskolan. Avslutning alltså men tävlingsåkarna kommer fortsätta att träna som vanligt fram till jul. Vi köttar oss genom livet and WE LIKE IT!!! Morgonen började otäckt med att Carlsson tappade fästet till isen i ingången till en kombinationspiruett och ramlade så illa att vi runt omkring trodde att högeraxeln hoppat ur led. Detta visade sig dock inte vara "FALLET" (;P) men det blev ändå en ambulansfärd för hennes del och två timmar på sjukhuset i väntan på röntgenbilderna. En rejäl smäll men ingen axel ur led. När ambulanspersonalen frågade vad det var hon hade gjort när hon föll så svarade hon helt logiskt att hon ramlat i ingången till en bakåt kombinationspiruett varpå ambulanspersonalen tittar på henne lätt förvirrat och frågar igen vad hon gjorde när hon ramlade. :P Icke konståkningsmänniskor är så konstiga. ;P Avslutningen fortsatte i alla fall utan Carlsson och det flöt på trotts allt. Tack för en fin förmiddag!

     

    Igår var jag och Jonathan på "O, Helga Natt" på Stortorget. En och en halv timme med riktigt bra musik och julstämning men jösses vad kallt det var! Framför allt om tårna men det var värt det för det var en väldigt mysig kväll. Om det var någon som hörde någon galen person tjoa när konståkarnas namn lästes upp så var det jag. Jag skriker till för full hals så tre tanter en meter framför vänder sig om och lätt stirrar ner mig. Jag ångrar dock ingenting! ;)

     

    Japp, det var ett inlägg det med lite mer text än det blivit de senaste gångerna. 10:e december idag och Nobeldagen. Jag har svurit att jag måste bli känd eller någon grymt smart forskare så jag får gå på nobelmiddagen och därigenom får använda min underbara balklänning igen. Förresten så har jag tänkt hyra ut den nu när 94:orna har sina baler. Det är en vinröd långklänning med draperad överdel och små broderade detaljer vid bysten och höften samt en vid kjol med mycket tyg. Storleken skulle jag säga är 34. Jag har tänkt ett pris runt 800 till 1000 kr. Det är främst Örebroområdet som jag vänder mig till. Om någon är intresserad så hör av er till mig på min mailadress som är [email protected]

     

    Nä, nu ska jag avsluta det här. Hej och tjo, bowlingsko!

     

    PS. På tal om bowling så spöade jag Jonathan i bowling förra söndagen! Stolt!!! ;) (Sorry älskling. <3 Jag var bara tvungen att säga det. ;))

     

    Min balklänning, storlek 34, vinröd, axellös modell med draperad överdel och mycket tyg i kjolen!
    Hör av er! :D
     
    Oh yeah! Något för den ultimata nörden, det vill säga ME! :P
     
    På något smått oförklarligt sätt så fastnade TV-valet i tisdags på alla tiders kanske största klassiker - Casablanca. Den var faktiskt helt okej för att vara en 70 år gammal film. :)
     
    O, heeeeeelga naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaatt!!!!!!!!!!!

    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback