Om

Min profilbild

Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej/kvinna på 21 år vars liv består till 100 % av konståkning, musik, filmredigering och numera också plugg på universitetet! Här kommer jag dela med mig av mina tankar och min syn på livet.

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0

    Sandvikenskäret 2012!!!

     

    En vecka senare så tänker jag skriva om förra helgen. Har legat sjuk i ett antal dagar igen så därför har orken trytit. 

    Yes, förra helgen så var det tävling i Sandviken. Sandviken och dess ishall har verkligen börjat kännas som ett andra hem. Senaste två säsongerna har jag tävlat där två gånger per säsong. Och denna gång var lika kul som vanligt. :) Jag går direkt in på de två programmen för att inte göra denna del av inlägget för långt.

    • Korta var en blandad historia. Lite långsam himmel mot i vanliga fall. En bra dubbel flipp och sedan en hoppkombination som bara bestod av ett klockrent hopp. (Japp, det blev bara ett hopp och tro mig, det var inget jag hade planerat, hur planerat det än såg ut.) För snabb axel. Bra steg och bra slutliga piruetter. 14,88 i tekniska på grund av missen i kombinationen och åter igen en bra presentationssiffra på 15,54. Korta levererar helt klart i programkomponenterna men jag var missnöjd över missen i kombinationen. Sammanlagt en siffra på 30,42. Jag ligger stadigt över 30 poäng på tävlingarna. :)
    • Långa kändes åter igen som om jag inte fick ut det jag kan. Bara en hoppkombination även om denna var en bra lutz-toeloop, en flopp och ett fall. Jag blir frustrerad när jag vet att jag har så mycket mer att ge och blir arg för att mina nerver håller tillbaka mig. Men nog med det negativa. Som sagt, bra lutz-toeloop (bra lutzar rakt igenom), bra piruetter och bra presentation igen. 24,57 i tekniska och 29,20 i presentation skapade en sammanlagd summa på 52,77 i långa och en total poäng på 83,19 och ännu en andraplacering. Men jag blir irriterad på mig själv för att jag har mina värderingar att en person som kommer på pallen i Senior A i en A-tävling i alla fall ska ha hoppat tre dubbel-dubbelkombinationer. Till nästa tävling har jag därför satt upp målet att i långprogrammet ska jag hoppa alla mina tre dubbel-dubbelkombinationer. Det kvittar om jag sätter mig men jag ska HOPPA två dubbelhopp i varje kombination.

    Och det var sammanfattningen av programmen det. För övrigt så var det en väldigt trevlig helg med vännerna. Dessutom resulterade den i ett nytt klassiskt citat av Carlsson. Mamma kör genom Sandviken lite fortare än hastighetsbegränsningen och berättar det för oss i bilen, varpå Carlsson ropar "Full fräs framåt, Berit!!!". XD Den läggs till andra klassiker som "Ett, två, tre, fyra, jag är en pissmyra!" och "Toan!!! Toan för i helvete!!!". :P Tack för förra helgen, tjejor!!! :D

     

    Denna vecka har som sagt bestått av en rejäl förkylning och idag en lång shoppingrunda med Carlsson. Jag hittade det mesta jag sökte. När började jag lära mig shoppa??? Någon måste se till att jag håller i pengarna bättre framöver. Imorgon blir det bowling med min Jonathan och sen får vi se vad nästa veckas födelsedagsfiranden för med sig. Och förresten... Nu är det december, folks! Njut!!! ♫ ♪ Falalalala lalalala!!! ♫ ♪

     

    Nu är det tack för mig!

     

    Sayonara, lingonfralla!!!
     
    Före och efter smink, kläder och hår! :P Till vänster: Smurf-Bea! :P Till höger: Konståknings-Bea, Sherlock-style! ;)
     
    Inuti Göranssons Arena. Bandyarenan alltså, inte ishallen där vi tävlade. Mäktigt!
     
    Jenny och Carlsson i bandyhallen! :)

    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback