Om

Min profilbild

Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej/kvinna på 21 år vars liv består till 100 % av konståkning, musik, filmredigering och numera också plugg på universitetet! Här kommer jag dela med mig av mina tankar och min syn på livet.

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0

    "Sherlock" och Enköping

    Okej ska skriva lite om dagen som gått...
    Men först måste jag börja med att skriva av mig lite angående min favoritserie just nu. Jag kommer säkert tjata sönder om detta under hela veckan, mina kära konståkningsvänner. Ville bara förbereda er... ;)
    Hur som helst, förra lördagen såg jag andra avsnittet i andra säsongen av BBC-serien "Sherlock". Jag visste redan innan att serien var bra (såg bara några korta snuttar på säsong 1) men efter att ha sett ett helt avsnitt erkänner jag att jag har blivit helt drabbad!!! Dessa TV-filmer som har förflyttat Sir Arthur Conan Doyles mästerdetektiv Sherlock Holmes (helt genialt spelad av Benedict Cumberbatch) till 2000-talet är så genomtänkta in i minsta detalj att man får rysningar (jag får i alla fall rysningar). Inte en scen, mening eller rörelse har lämnats åt slumpen. Satt genom hela avsnittet och bara log! Cumberbatch är som sagt helt genial och jag som är sjukt förtjust i långa, innehållsrika monologer är i himmelriket! Mannen måste ha ett minne utan dess like för att komma ihåg allt han ska säga!!! Kan till och med sträcka mig till att säga att han är med hästlängder bättre än Robert Downey Jr.!!! Och även Martin Freeman är mycket bra som Dr John Watson som kompliterar Cumberbatch utmärkt!
    Så innehållsrika, så bra skådespeleri! Detta är deckare som det ska vara!!! Så nu ska här beställas säsong 1 och sen blir det streck-watching tills säsong 2 kommer ut (jag missade det första avsnittet)!!!
    Här ett litet smakprov på genialt skådespeleri:
    http://www.youtube.com/watch?v=_g8x8dX-EwI&context=C315c789ADOEgsToPDskIiF4afM7qkHnU25MBhSntp
    http://www.youtube.com/watch?v=KNe58o9hTLw&context=C315c789ADOEgsToPDskIiF4afM7qkHnU25MBhSntp
    Har idag varit och kollat på tävlingarna i Enköping!
    Stort grattis till allas placeringar!!! Men detta var faktiskt en av de första gångerna som jag inte har tyckt att det bara har varit skönt att titta på en tävling! Hade mycket hellre varit på isen själv men det får bli på Elitserietävlingen om två veckorn! Nu är det sportlovsträning om gäller!!! Weiiii!!!
    Hej svejs, mangogrejs!

    Kommentarer
    Postat av: Elise ♥

    Härligt med lite uppdateringar bea :D hihi

    2012-02-22 @ 21:16:12
    URL: http://elisefis.blogg.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback