Om

Min profilbild

Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej/kvinna på 21 år vars liv består till 100 % av konståkning, musik, filmredigering och numera också plugg på universitetet! Här kommer jag dela med mig av mina tankar och min syn på livet.

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0

    Inför Mölndal, SKF-trofén och massa annat

    Kände att det kanske var dags för en update :)
    Ja, vad ska man säga hittills om veckan. Träningarna kunde väl ha gått bättre men kortprogrammet känns väldigt bra! Får jobba långa lika hårt imorgon, torsdag. Men jag ser i alla fall fram emot elitserietävlingen i Mölndal! Ska bli riktigt skönt att ta revansch från SKF-trofén där förra året! Jag vill kunna åka hem med två program som jag är nöjd över! :)
    På tal om SKF-trofén så fick jag reda på imorse att jag har blivit uttagen av Västra Svealands konståkningsförbund att tävla den tävlingen för andra året i rad!!! :D Hade aldrig kunnat drömma om detta för två och ett halvt år sen! Detta stärker självförtroendet till tusen! :D
    Här finns länk till Västra:
    http://iof2.idrottonline.se/SvenskaKonstakningsforbundet/DISTRIKTEN/VastraSvealandsKonstakningsforbund/Nyheter/Distriktsnyheter/SKF-trofen2012/
    Sen har det ju som sagt varit en massa isshowsträning och jag kan säga att det blir RIKTIGT BRA!!! Visst finns det mycket att slipas på men vi är på god väg nu, tjejer! "Ljud och Ljus"-gruppen (som jag är med i) hade sitt första möte idag. Jag ska få göra vad som ska visas på skärmarna under mitt solo! Det kan inte bli bättre!!! :D
    Sitter just nu och lyssnar igenom filmmusik från "Kung Fu Panda" som jag har tänkt att en av mina åkare (Du vet vem du är ;) ska åka till nästa år! Sen hoppas jag att jag ska hinna 20 minuter "Sherlock" också innan kvällen är slut... ;) Kan nämna att jag igår plockade fram fiolen för första gången på typ tre månader för att jag blev så sugen på att lära mig spela "Welcome to London" från Sherlock-soundtracket! XD http://www.youtube.com/watch?v=DpKoW824QAs
    Ja, jag vet... Jag kommer in i mina perioder. För tre år sen var det Michael Jackson (som jag i för sig fortfarande avgudar) sen fanns det en manga-period också och just nu är det BBCs version av Sherlock Holmes men sån är jag och kommer förmodligen alltid att vara! :P
    En helt unik Bea säger tack för ikväll!
    Ching Chong Kina-stång!




    Kommentarer
    Postat av: Ida

    Gud vilken underbar bild på dig!!!! Så snygg ♥

    2012-02-29 @ 23:27:23
    Postat av: Bea

    Tack, älskade vän! <3 Det var en av bilderna som togs på "The Studio"!

    2012-03-01 @ 00:21:46
    Postat av: guril

    gud vilken fin bild!!!!!!!!
    Börja med videoblogga!!

    2012-07-15 @ 19:51:00

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback