Om

Min profilbild

Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej/kvinna på 21 år vars liv består till 100 % av konståkning, musik, filmredigering och numera också plugg på universitetet! Här kommer jag dela med mig av mina tankar och min syn på livet.

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0

    EM i konståkning!!!

    Väntan har varit lång med nu är det äntligen dags för EM i konståkning 2012!!!
    Representerar Sverige i damklassen gör systrarna Victoria och Joshi Helgesson från Tibro och Alexander Majorov från Luleå i herrklassen.
    Redan igår, tisdag, kvalade Joshi in till kortprogrammet genom ett friåkningsprogram på 96,27 poäng och andra plats i hela kvaltävlingen. Hennes friåkningsdetajer hittar ni på denna länk:
    http://www.isuresults.com/results/ec2012/ec2012_PreliminaryRoundLadies_FS_Scores.pdf
    Imorgon torsdag är det dags för Alexander att göra entré i tävlingarna med sitt korta program. Enligt tidsshemat ska hans uppvärmningsgrupp gå på isen cirka 16:22 (han åker i femte och sista startgrupp och har startnummer fyra i gruppen). Länk till hela schemat finns här:
    http://www.isuresults.com/results/ec2012/ec2012_Men_SP_TimeSchedule.pdf
    Detta är TV-tiderna för imorgon, tagna från Svenska Konståkningsförbundets hemsida:

    Torsdag 26 januari
    14.00-18.15 Herrarnas korta program, direktTV4 Sport
    I sändningen visas under spolpauserna sammandrag från parens korta program.

    22.00-23.00 Parens friåkning, sammandrag, Eurosport.

    Här ligger alla liveresultat:

    http://www.isuresults.com/results/ec2012/

    Nu håller vi alla tummarna för att Alexander gör ett awesome kortprogram!!!

    Fast jag håller nog tummarna för Michal Brezina, Javier Fernandez och Florent Amodio också! ;)

    Godnatt people!!! <3

    PS. Bilden är gjord av den fantastiska konstnären och min vän Reiko Nakamura från Japan! <3


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback