Om

Min profilbild

Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej/kvinna på 21 år vars liv består till 100 % av konståkning, musik, filmredigering och numera också plugg på universitetet! Här kommer jag dela med mig av mina tankar och min syn på livet.

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0

    EM-nytt!!!

    Gårdagens tävlingar bjöd på många fina åk från Europas damer!

    Damernas korta:
    • Både Joshi och Vicky Helgesson åkte mycket bra kortprogram där Joshi åkte mer eller mindre perfekt. Vicky gjorde bara trippel toeloop-dubbel toeloop istället för trippel-trippel men hon var den enda av tjejerna som fick level 4 på sin stegsekvens. Systrarna ligger efter det korta programmet på en 9:e, respektive 5:e plats inför dagens fria program. STORT LYCKA TILL, TJEJER!!!!!!!! Joshis poäng var 52,32 och Vickys var 55,68.
    • Leder efter korta programmet gör Carolina Kostner (ITALIEN) efter en perfekt trippel-trippel och vacker och kaxig åkning. Trots ett litet misstag i sin kombinationspiruett så fick hon 63,22 poäng.
    • Kiira Korpi (FINLAND) åkte ett underbart kortprogram till "Somewhere over the rainbow" och fick med trippel-trippel och bra kvalité på resten av elementen också, ihop 61,80 poäng vilket räckte till en andra plats.
    • Trea ligger Ksenia Makarova (RYSSLAND) efter ett kortprogram med bara mindre misstag och fick ihop 57,55 poäng.

    Vi hoppas på framför allt våra svenska tjejer ikväll och på en fantastisk final! COME ON NOW, GIRLS!!!
    Dagens TV-tider är:
    14.00-17.00 Herrarnas friåkning, direktTV4 Sport.
    I sändningen visas under spolpauserna sammandrag från isdansens fridans.

    15.45-17.00 Herrarnas friåkning, direktEurosport.

    18.30-22.30 Damernas friåkning, direktTV4 Sport.

    22.00-23.15 Damernas friåkning, sammandrag, Eurosport.
    Vi hoppas nu på många, många fina åk i herrarnas och damernas finaler. Jag ska även heja hårt på mina favoritkillar: Florent, Michal och Javier!!!
    KOM IGEN NU, SASHA, VICKY OCH JOSHI!!!! NI ÄR BÄST!!!!






    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback