Om

Min profilbild

Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej/kvinna på 21 år vars liv består till 100 % av konståkning, musik, filmredigering och numera också plugg på universitetet! Här kommer jag dela med mig av mina tankar och min syn på livet.

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0

    Fredag, lördag, söndag och lite där till

    Mycket, mycket har hänt i helgen och jag ska berätta lite av det nu!!! :D
    På fredagen spenderades förmiddagen hos Filippa. Carro har fått i uppdrag att sy henne en träningsdräkt så vi var där och hämtade lite idéer och lite mått. Till dig, Filippa: Carro har börjat sy och som det ser ut såhär långt så kommer den bli ASBRA!!! :D
    Kvällen tillbringades på Annis 20-årsfest där man träffade nya och saknade vänner. Hoppas Anni var nöjd med ihopplocket från IKEA, stekpanna och diverse grejer, som hon fick av mig och Carlsson i present. Efter det avslutades kvällen med två timmar på Frimis. Även lördagen blev ganska så sen eftersom jag, sis och Carlsson var hos Otthéns hela kvällen. 
    Under söndagen åkte jag, Carro, mor vår och Carlsson (för yes, Carlsson spenderade hela helgen hos oss :D) till sommarstugan en eftermiddag och umgicks med släkten. Blev inget bad för det var lite väl kallt både i vattnet och i luften men i alla fall lite fiske, dock utan att få någon fisk på kroken. På kvällen tittade jag på minneskonserten av bomben i Oslo och Utöya. Det kändes otroligt starkt när den sista låten var en instrumental version av "Til Ungdommen". Då rann det en och annan tår... :'( Tänk att det redan har gått ett helt år sedan dessa händelser! I ett helt år har de anhöriga fått leva utan sina nära som gick förlorade. Sov så gott alla ni fina människor som förtjänade ett så mycket längre liv! <3
     
    På onsdag har jag min första körlektion. Lätt nervös över det. Framför allt för att det är en ny bil som jag aldrig har kört men också för vad de kommer att säga om min körning. Ska sätta mig och plugga vägmärken så snart jag har skrivit klart det här inlägget.
     
    Men slutligen, här kommer lite från min kreativa sida:
    Har känt mig lätt Sherlock-inspirerad den här helgen, lite mer än vanligt faktiskt (om det nu ens är möjligt??? :P). Har tidigare nämnt på bloggen att jag tycker att soundtracket av David Arnold och Michael Prince är otroligt bra och framför allt nyskapande. Har därför tagit mig tiden och plockat ut några låtar till pianot och här kommer den första av kanske många: Me playing "Sherlocked" on piano (FÖLJ LÄNK!!!!!!). Japp, låten heter faktiskt "Sherlocked" och är soundtrack till "A Scandal in Belgravia", ett avsnitt fyllt av otroligt mycket vacker musik och denna är min favorit!!! Mitt arrangemang är något kortare än originalet. Passade på att spela in den när vi var i stugan igår för kapellet som ligger där i närheten har så otroligt fin akustik!
    Och när jag ändå snackar om min inspirerade helg: Denna lilla dikt har legat och gnagt i mitt huvud sen jag sist såg "A Scandal in Belgravia" och i helgen så skrev jag äntligen ner den! Kallar den "The Safe". Ska läsas från Irene Adlers perspektiv eftersom hon och Sherlock Holmes, enligt mig, är som gjorda för varandra! ;) Bilden är redigerad i pixlr.com. Blev ganska bra den med! :D Enjoy!!!
     
     
    Nu blir det mat och körkortsboken!
     
    Tack och hej, leverpastej! :D
     
    När man hittar sådana här bilder på mobilen så inser man att det inte är någon bra idé att lillasyster vet ens lösenkod! Nu är koden bytt men jag kan i alla fall underhålla er med den här bildbomben på mina finisar!!! ;) <3
     
    Fiske på bryggan! <3

    Kommentarer
    Postat av: Filippa

    Låter toppen !!! Kramisar från Filippa <3<3

    2012-07-23 @ 20:05:13
    URL: http://Fbskating.blogg.se

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback