Om

Min profilbild

Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej/kvinna på 21 år vars liv består till 100 % av konståkning, musik, filmredigering och numera också plugg på universitetet! Här kommer jag dela med mig av mina tankar och min syn på livet.

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0

    Mobilfel, IKEA och födelsedagar

    Eftersom den här veckan är helt fullsmockad med händelser som jag behöver skriva om så blir det många inlägg den här veckan! Här kommer det om gårdagen!
    För och främst så är dagens samhälle och människorna där i alldeles för beroende av mobiler, och jag är absolut en av de människorna. Igår när jag sitter på bussen så lägger plötsligt mobilen av! Den är fulladdad och allt men plötsligt blir skärmen helt svart. Jag håller in startknappen hur länge som helst men inget händer! Tre tankar flyger genom mitt huvud: 1) Jag ska träffa Carlsson på stan typ NU! Hur ska jag få tag på henne? 2) Om jag inte får tag på Carlsson så kommer hon bli orolig och ringa hem till mig och de hemma kan inte heller få tag på mig! Alla blir oroliga! Och 3) DET ÄR JU MIN MOBIL!!! MIN ÄLSKADE MOBIL SOM ÄR SÖNDER!!! :S
    Telefonkiosken vid resecentrum funkar inte så jag tar mig en promenad upp mot stan, slutdestination Apple-butiken. Men till min gigantiska lycka som springer jag plötsligt på Carlsson mitt på stan. Ibland har man verkligen tur! In på Apple-butiken där killen i affären håller inne knappen på mobilen i en evighet, den hoppar plötsligt igång och jag känner mig som en dum blondin trots att jag inte ens är blond... Tro mig, jag hade verkligen försökt allt! Apple-killen hade bara tur! ;)
    Hur som helt, igår försökte jag och Carlsson ta igen två veckor iväg från varandra och nog lyckades vi ganska så bra! Var planerat att det skulle bli stan en stund och sen Strömpis och lyssna på Soran Ismail. Men vi gjorde en helomvändning efter att ha känt att stan inte hade så mycket att erbjuda och inte heller hade vi någon lust att stå i kö i en evighet så istället för Strömpis så blev det shopping och middag på IKEA! Kom igen, vad är Strömpis jämfört med köttbullar på IKEA??? :D
     
    Sen på väg till IKEA så kom vi ju på den briljanta idén att våldgästa vår kära vän Felicia "Fille" Li som fyllde 17 år igår. Från IKEA blev det snabba puckar från bland annat Marieberg till ICA Maxi för att få tag på alla grejer vi behövde för att överraska en nybliven 17-åring. Med nästan ett kilo godis i en rolig presentpåse så bar det av till Fille som blev mycket glad och överraskad! Jag har saknat dig så otroligt mycket, kära Fille! Av en miljard kineser i världen så är du absolut den bästa av dem!!! <3
    På tal om födelsedagar så vill jag passa på att gratulera my dear friend Anni som idag den 19:e juli fyller 20 år! Stort GRATTIS!!! Dessutom vill jag passa på att gratulera resten av de 19 miljoner människor runt om i världen som också fyller år idag, varav en av dem råkar vara Benedict "Sherlock" Cumberbatch! Grattis på 36-årsdagen, Mr. Holmes! :) Avundas Anni något som fyller år på samma dag som den mannen men, äsch, jag ska inte klaga. Själv fyller jag år på samma dag som Walt Disney gjorde! :P
     
    Japp, det var gårdagen det så får vi se vad idag för med sig för roligt!
     
    Hej och bai, kycklingpaj!
     
    IKEA is da SHIT!!! :P
     
    Filles present med hemmagjort kort! <3
     

    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback