Om

Min profilbild

Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej/kvinna på 21 år vars liv består till 100 % av konståkning, musik, filmredigering och numera också plugg på universitetet! Här kommer jag dela med mig av mina tankar och min syn på livet.

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0

    Livet går vidare, övningskörning och ett något "udda släktskap"?

    Tar en liten paus från filmbloggandet och berättar om helgen!
    Finns det en mening med allt som händer i livet? Måste man drabbas av bakslag, bråk uppstå och hjärtan krossas för att allt i slutändan ska lösa sig? Jag hoppas verkligen det för då kommer det ha varit värt den här veckan full av kaos. Så mycket som jag har gråtit den här veckan, ja jag vill aldrig gråta så mycket igen. Dessutom pajade E-strängen (den smalaste och ljusaste strängen) på min älskade fiol i tisdags när jag skulle stämma om den. Måste få det lagat snart. Blir tokig om jag inte får spela på fiolen ibland! Men så länge pianot funkar så tror jag att jag kan överleva ett tag utan fiolen, men bara ett litet tag...
    Träningen har verkligen varit min tillflyktsort. Sen i torsdags har jag sprungit tre kilometer eller längre (igår lördag blev det 6,5 km) varje dag och idag ska det bli en trea till tillsammans med spänstträning. Det känns som om jag börjar komma på rätt köl igen med träningen och det känns väldigt skönt. Motivationen kommer sakta men säkert tillbaka.

    Dessutom kan jag glädja er som är oroliga över mitt körkort med att jag i torsdags skrev in mig på Ottossons bilskola och att jag imorgon måndag tänker gå ner och boka min första körlektion! :D Dessutom så har jag övningskört både igår och idag och tränat både landsvägskörning och framför allt stadskörning. Och trots att jag har kört extremt lite stadskörning innan så gick det väldigt bra! Både jag och min mor till handledare var mycket nöjda med min körning genom både stan och hem! Körkortet känns inte så otroligt långt borta längre! Drivers licence, here I come!!! :D

    Till sist, om man någon gång kollar igenom olika skådespelares gamla roller kan man ibland hitta vissa sammanträffanden som är lite roligare än andra. Som dagen då man inser att House har spelat Sherlocks pappa!!! Nä, det är faktiskt helt sant! I den brittiska miniserien "Fortysomething" från 2003 spelar faktiskt Benedict "Sherlock" Cumberbatch, Hugh "House" Lauries son! För er som inte vet det så är "House MD" till viss del baserad på Arthur Conan Doyles detektiv (Följ länken jag satt på denna mening). En Sherlock Holmes i sjukhusmiljö, vilket såklart gör detta sammanträffande lite roligare än andra! ;) Och ja jösses, vilket släktskap i så fall! Fast House borde ju gilla att Sherlock delar bostad med en annan läkare, eller hur? :P XD

    Och på tal om släktskap så vill jag avsluta med att gratta kusin Christopher och hans flickvän Emelie till deras andra barn!!! :D

    Hej svejs, pärongrejs!!! :D


    Min stackars älskling!!! <3


    Ha-ha-ha! Did I lie? Did I lie??? ;)


    Men naaaaaaaw! Kolla babyfacet!!!


    Aaah, that's more like it! ;)
    Sherly lär ju ha fått den där intensiteten i blicken från någon? ;)


    Eller? ;)



    Kommentarer
    Postat av: Elise

    Åh så duktig du är Bea! :D smart val med ottosson!!! Du kommer inte att ångra dig! :) kul att det fungerar bra med körningen också!

    2012-06-26 @ 15:44:02
    URL: http://elisefis.blogg.se

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback