Om

Min profilbild

Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej/kvinna på 21 år vars liv består till 100 % av konståkning, musik, filmredigering och numera också plugg på universitetet! Här kommer jag dela med mig av mina tankar och min syn på livet.

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0

    Studenten 2012 och andra nöjen

    Jag kom till insikt i förrgår när jag satt på bussen in till Örebro för att fira årets studenter att livet går alldeles för fort.

    Det har redan gått ett helt år sen min egen student och det är helt sick för det känns bokstavligen som att den var igår. Man funderar på vad man har gjort med sitt liv såhär långt? Visst känner man att man skulle velat ha gjort mer men jag är nöjd med mitt år. Alla får säga vad de vill men jag ville ta ett ledigt år, få tränar och bara vara konståkaren Bea och det har jag verkligen varit. Jag vill passa på att tacka för detta första år efter min student. Tack, mina åkare för att ni litat på mig och min förmåga som tränare. Jag ser fram emot ännu ett fantastiskt år med nya framsteg på isen. Också tack till alla mina fina konståkningsvänner. Ni är verkligen larger than life! Tillslut vill jag också tacka... Ja, jag vet inte riktigt vem det är jag ska tacka men tack för den här fantastiska tävlingsäsongen! De var de bästa månaderna av mitt liv såhär långt! :D

     

    Men nu tillbaka till nuet! I fredags var det alltså dags för årets student! Stort GRATTIS till alla fina 93:or som äntligen fick uppleva en av livets roligaste dagar. Jag hoppas att ni alla gjorde den minnesvärd för som sagt, den kommer aldrig tillbaka! Och jag är helt säker på att ni verkligen gjorde det! Citatmaskinen Carlsson har än en gång lyckats skapa ett oförglömligt citat när hon beskrev sin studentnatt med orden: "Jag, kavajkillen och vaktmästaren!". Grattis till studenten, Carlsson! ;) Själv spenderade man fredagen med att åka runt på studentmottagningarna hos Elise, Carlsson och Bettan med syrran, Jenny, Malin, Suss, Mickis och Andreas.

     

    Efter mycket mat och gott sällskap bar det på kvällen av till Satin för återträff med SPI8-klasserna. Tack för en mycket trevlig kväll, alla! Resten av natten spenderades med Carro, Jenny och Andrea innan vi tillslut dunkade av på Jennys soffa. Blev sedan ett kaosartat uppvaknande vid kl 3:00 när Jenny ligger och fryser sönder på golvet, jag upptäcker att jag inte har några byxor på mig (Var inte oroliga, kom på att jag tog av mig byxorna innan jag somnade för att inte förstöra dem.) och Carro får panik för att vi planerat att titta på studenterna i Stadsparken kl 2:00! "Aaaaaa! Vad är klockan!? Vad hände!? Var är Andrea!!!?" XD På morgonen blev det i alla fall en riktigt najs frulle med sis innan vi tog bussen hem. Så visst hade vi en helt okej "studentnatt" vi också.

    Igår blev det efter ett missförstånd och akut ombokning av biljetter, "The Hunger Games" på Filmstaden med den nybakta studenten Carlsson. Recension kommer imorgon men ger er en hint att det var en ångestladdad upplevelse! Det var sammanfattningen av helgen det!

     

    Innan jag avslutar vill jag åter igen tipsa er om mitt senaste tillskott på Youtube: Unofficial Trailer - BBC Sherlock "The Reichenbach Fall"

    Jag är oerhört stolt över denna trailer så lite fler visningar skulle inte direkt skada!

     

    PS. Jag vill också uppmana alla att stanna inomhus under de närmaste timmarna! Carro övningskör! ;)


    Och med det säger jag hej svejs, mangofejs! :D

     

    Grattis, min fina Carlsson! <3


    Carlsson med sin mormor!

     

    Familjen Carlsson!



    Fina Elise! :D



    Cake!!! :D



    ♫ ♪ I'm on a highway to Bettan! Highway to Bettan! ♪ ♫



    Last friday night!


     


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback