Om

Min profilbild

Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej/kvinna på 21 år vars liv består till 100 % av konståkning, musik, filmredigering och numera också plugg på universitetet! Här kommer jag dela med mig av mina tankar och min syn på livet.

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0

    Midsommar, MJ, Carlsson och Lidköping

    Jag vill börja med att ursäkta för att jag har varit så dålig på att uppdatera den här veckan! Det har helt enkelt inte blivit av. Motivationen till att skriva har trytit men nu är jag i alla fall tillbaka med full force för en sammanfattning om veckan!
     
    Börjar väl midsommar! Då bar det av till Torp tillsammans med Carro och våra kusin Samuel, hans fru Rebecka, våran andra kusin Joel och hans flickvän Matilda. Mycket sol och glass innan midsommar sedan slutade med mat på McDonalds och fotboll på TV i Andreas (Joels kompis) lägenhet med annat trevligt folk. Så midsommar blev en riktig hit! Tack alla som gjorde den så najs!
     
    Också en snabb uppdatering om lördagen den 25 juni, ett datum som jag nu för tiden alltid kommer ihåg. I år var det alltså tre år sen the King of Pop, Michael Joseph Jackson, lämnade oss med "bara" musiken och våra minnen kvar! Det var alltså nästan direkt efter Jacksons död 2009 som jag blev ett fan. Det var då det gick upp för mig hur många fantastiska låtar han skrivit som jag aldrig förstått var hans! Vilken otroligt fantastisk artist han var som nu inte längre finns bland oss! Screw the haters! Michael, du är saknad för evigt! Din musik kommer för alltid att vara en del av mig! <3
     
    I torsdags så kom Carlsson hem från USA. Jösses, vad jag har saknat henne!!! Det är när man är borta från varandra en längre tid som man förstår hur mycket man saknar varandra. Nu är det ju dags för mig och Carro att dra på Lidköpingsläger i två veckor så nu träffas vi inte på skitlänge igen... :( Så igår så umgicks vi, Jag, Carro och Carlsson, inne i Örebro. Det blev lite shopping, lite fika och en hel del skratt. Livet är ett äventyr! Enough said.
     
    Imorgon drar jag alltså till Lidköpingslägret för rejäl hårdträning i två veckor. Känner mig i mycket bättre fysisk form nu än jag gjorde för några veckor sen. Jag har tränat på det som jag har behövt träna på, stretchat ut axlarna varje träning och till och med gjort ett antal butterfly på mark varje träning. Jag hoppas det kommer ge resultat när jag kommer ut på isen! NU ÄR JAG REDO!!!
    Så idag blir det packning och sista löprundan innan lägret. Ska också hinna spela lite musik. Inser nu när jag tittar min fodralet hur mycket jag kommer att sakna min fiol. Att spela musik gör mig lugn, hel. "I play the violin while I'm thinking" men det har jag faktiskt gjort i flera år så det är ingen ny vana! ;) Får väl nöja mig med att lyssna på musik nu i två veckor istället.
    Detta innebär att jag ställer in veckans filmbloggning och att den istället återkommer efter lägret. Den vanliga bloggningen kommer förmodligen också att ligga nere (om jag inte kan få låna någon snäll själs dator på lägret ;) men en rejäl uppdatering kommer efter lägret. Jag skriver träningsdagbok och lovar att komma ihåg allt roligt som händer.
     
    Med det så signar Myrthel Rebecka Hargefeldt ut för den här gången!
     
    Ha en mycket najs sommar!!! :D
     
    PS. Jag finns nu på Instagram!
    PS nr 2. Efterlyser någon som vet vad låten i bakgrunden på den här trailern heter! Snälla någon??? Kronjuvelerna 2011 - Trailer
    PS nr 3. Främst för er som spelar fiol: Jag har nu transcribat (även kallat "skrivit ner noterna"), till "Irene's Theme" (Sherlock's Composition) Följ länken i denna mening för att se när jag spelar den. Så ni som vill ha noterna, dra iväg en kommentar här eller skicka ett mail till [email protected]
     
    Glaaaaaaass!!!!
     
    Midsommar!!! :P
     

    Vilken lycka! Joel skaffar flickvän och jag och Carro får en ny härlig väninna! :D
     
    Rest in Peace, Michael!!! <3
     
    Välkommen hem, Carlsson! <3
     
    Trackback