Om

Min profilbild

Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej/kvinna på 21 år vars liv består till 100 % av konståkning, musik, filmredigering och numera också plugg på universitetet! Här kommer jag dela med mig av mina tankar och min syn på livet.

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0

    Träningsläger i Linköping och God Save the Queen

    Nu är det tisdag morgon istället för måndag morgon men jag låg ganska så sjuk igår så jag orkade inte skriva om den gångna veckan men nu kommer i alla fall en uppdatering!

    Träningsmässigt så har isträningarna på onsdagarna gått betydligt mycket bättre efter mitt meltdown på onsdagen för lite mer än två veckor sedan. Axeln har varit lite upp och ner. Vissa träningar har den varit riktigt bra och det har nästan känts naturligt att hoppa den men sen har det bara känts konstigt ibland. Men om man kan sätta den på mark så är det ett faktum att man också ska kunna sätta den på is. Jag måste bara lägga ihop känslan från marken till isen till en enda!

    I torsdags så gjorde Tvärsnytt ett reportage om konståkarna från Örebro som åker till Linköping för att träna eftersom det inte finns någon is i Örebro under ett par månader. De filmade träningen i onsdags och intervjuade oss i torsdags förmiddag! Väntar med spänning på när reportaget kommer ut men vet inte just nu vilken dag... Återkommer med det. :)

    Hela helgen så var vi åter igen i Linköping på träningsläger. Och sammanfattningsvis så gick träningarna riktigt bra. Det finns fortfarande en del grejer som jag lär lära mig innan Elitcamp men för första gången sedan jag bytte skridskor så kände jag att jag nästan hade trippel salchowen igen och det var sjukt skönt. Tyvärr blev jag rejält förkyld under söndagen så jag kunde inte vara med på markträningen och det sista ispasset. :( Men trots det så känner jag att jag fick ut en hel del av den här helgen. Nu är det löpningen som behöver förbättras innan årets sommarläger!

     

    Vill dessutom tacka min kusin Simon och hans rumskompisar Theo och Eddie för att jag fick sova över hos dem i Linköping från lördagen till söndagen! Det gjorde verkligen helgen extra rolig! Tack! :D

    Eftersom jag var/är förkyld så kunde jag inte vara med på markträningen igår kväll. :( Synd det så det blev TV hela kvällen...

    Känns dock som om gårdagen hade en lätt brittisk touch när Elisabeth II firade 60 år på den brittiska tronen. I brist på annat på TV så föll valet på BBCs direktsändning från hyllningskonserten utanför Buckingham Palace. Och måste säga att jag blev glatt överraskad för det var en riktigt häftig upplevelse! Asbra artister och coola ljuseffekter! För ett ögonblick kände jag min nästan mer brittisk än svensk när alla människor som samlats tillsammans sjöng "God save the Queen". Och när Paul McCartney levererade "Live and Let Die" inför alla dessa människor med pyrotekniken going CRAZY i bakgrunden, då var det nära inpå rysningar!!! Jag som tänkte "Kom igen! Kör Live and Let Die!" bara sekunder innan! Hittade framträdet på Youtube. "Live and Let Die" börjar vid 09:30! Kan nog vara en av de mest geniala låtar som någonsin har skrivits och ett av de absolut bästa ledmotiven till James Bond!

     

    Och på tal om James Bond så hittade jag några intressanta fakta igår på Aftonbladet: Bond i galen OS-invigning. Enligt dessa källor så ska alltså James Bond (aka. Daniel Craig) tända den olympiska elden! Om detta görs på rätt sätt så har jag en rejäl känsla av att denna invigning kommer bli ganska så EPIC!!!!!!! :D :D :D

    Och för att avsluta sammanfattningen av denna brittiska dag så måste jag få citera min favoritbritt (obviously ;), Benedict "Sherlock" Cumberbatchs reaktion på att The Sun utsett honom till världens sexigaste man: "I don’t know about being the sexiest man in the world. I am barely the sexiest man in my flat and I’m the only guy living there." Hahahaha! Skön kille! XD

    På tal om det, också ett snabbt GRATTIS till Andrew Scott som vann brittiska TV-priset BAFTA för bästa manliga biroll för sin roll som Moriarty i... Äsch, ni vet vad jag snackar om. ;) Välförkänt absolut! That man gives you the creeeeeeps! :SSS


    Jag blev ju inte direkt mindre sugen på att boka en resa till London nu!

    Någon som vill följa med mig??? :D

     

    Tack och bock, måttstock!



    Nä men... Är det inte Julia "Larsha" Larsson jag ser??? ;)



    Nästa tändare av den olympiska elden?



    Som sagt... the creeeeeeeeeeps...



    Har inte lagt ut så mycket isshowsbilder men här är två i alla fall! Foto av Susanne Flink





    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback