Om

Min profilbild

Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej/kvinna på 21 år vars liv består till 100 % av konståkning, musik, filmredigering och numera också plugg på universitetet! Här kommer jag dela med mig av mina tankar och min syn på livet.

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0

    A-Tävlingen i Västra Frölunda!!!

    Sorry guys! Jag lovade ett morgoninlägg men det får bli ett kvällsinlägg istället!

    Hur ska man beskriva den här tävlingshelgen då? Det har som vanligt varit sjukt kul att åka på tävling med mina kära konståkningsvänner från Örebro (Tack för en underbar helg Carlsson, Andrea, Carro, Julia, Bella och Nikki!) plus att man även träffar alla de man lärt känna på tävlingar och läger genom åren från andra städer. <3

    Efter en av de bästa frukostar jag ätit i hela mitt liv (Tack, Scandic Mölndal) så bar det av till Marconihallen i Västra Frölunda.

    • Korta var helt okej! Bra första lutz och bra flipp-ögel. Axeln var däremot inte bra. Det var nog det sämsta försök jag har gjort i år! :P Piruetterna och stegen var helt okej. Himmelspiruetten var jättebra och jag fick till och med level 4! Skar mig på skenan när jag drog till "hair cut-positionen" men det var det värt! :D Fick 16,37 i tekniska och 13,02 i presentation (något sämre presentation än vanligt :S) så sammanlagt blev det 29,39 och jag ledde gruppen efter kortprogrammet. Jag var helt okej nöjd med åket! :)

    På kvällen så gick alla örebroare ut och åt jättegod mat på en lokal restaurang innan det sedan blev finalen i Melodifestivalen på juniorernas hotellrum! Och helt rätt låt vann!!! Tack Sverige för att ni röstade på Loreen!!!

    Söndag morgon och efter ännu en fantastisk hotellfrukost (Åter igen, Tack Scandic Mölndal) var det dags för friprogram!

    • Långa var det väldigt blandat resultat på! Åter igen level 4 himmel (nu utan fingerskador) med plus 2 av alla domare! Känner mig lyckligt lottad att jag har min himmelspiruett! <3 Första lutzen var jättebra även den, salchowen också. Däremot blev det bara en dubbel ögel där det skulle ha varit en kombination och dessutom step out på den. Hopp-i-sitt bra. Kämpade mig till flipp-ögeln men det var i alla fall två hopp som var runt! Andra lutzen blev dålig och jag kom inte upp i toeloopen efter! :( Stegen lite riviga men bra överkroppsarbete. Jag skäms nästan lite över sista flippen! :( Själva flippen var bra men sen ville jag dra in poäng så jag gjorde en enkel toeloop efter! Bra sista kombinationspiruett! Fick tillslut 23,97 poäng i tekniska och 29,33 i presentation. Sammanlagt blev det 53,30 i friprogrammet och jag blev tvåa i långprogrammet (efter Andrea). Piruetterna var rakt igenom bra men jag hade förväntat mig så mycket mer av hoppen så jag är besviken på det. I alla fall så hade jag marginal från korta så jag vann tävlingen på sammanlagt 82,69!!! :D :D :D Jag är såklart överlycklig över placeringen!!! <3

    Alla resultat från helgen finns på den här länken: http://www5.idrottonline.se/VastraFrolundaKK-Konstakning/Konstakning/Tavlingsresultat/VFKKKristallen2012/

     

    Kan nämna varför jag skämdes över att göra dubbel-enkel: Det är helt enkelt så här att jag tycker att man som Junior A ska göra dubbel-dubbelkombinationer i sitt program. Har man en gång klarat dubbel-dubbel på fri 4-testet så ska det vara en självklarhet att man även ska minst göra försök på det i programmet. Att då åka runt och göra dubbel-enkelkombinationer i Junior A tycker jag är fegt och är emot allt jag tror på och det är därför jag är så arg och besviken på mig själv att jag faktiskt gjorde det själv på den här tävlingen och jag ska se till att det aldrig upprepas igen!!!!!! Med det sagt vill jag säga att alla har rätt att tycka som de vill i den här frågan och att det här bara är mina åsikter.

     

    Men slutligen vill jag åter igen tacka för en fantastisk helg!!! Nu är det två veckor kvar till sista tävlingen för den här säsongen, SKF-trofén i Sandviken! Idag hade jag min första vilodag på drygt tre veckor! Var faktiskt riktigt skönt!!! :P

     

    Nu blir det lite mat och sen blir det sängen! Är sjukt trött...

     

    Hej svejs, bye bye!

     


    Finns bara ett ord som kan beskriva detta: MUMS!!!!!

    Skenmördat finger! (Ursäkta bilden! :P)
    Du och jag, Carlsson! <3<3<3

    Ännu mer food! :P

    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback