Om

Min profilbild

Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej/kvinna på 21 år vars liv består till 100 % av konståkning, musik, filmredigering och numera också plugg på universitetet! Här kommer jag dela med mig av mina tankar och min syn på livet.

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0

    Förkylning, Photoshop "light" och Veckans filmklipp

    Avslutar veckan med ett litet inlägg...
    Förkylningen har brutit ut... Vilket innebar att det blev en lördag utan träning och en söndag utan att vara tränare på miniorsatsningen (för att jag är ju tydligen lite för gammal för att åka själv också! ;) så det får väl bli en söndag fylld av att sy isshowskläder och att redigera lite bilder.
    För jag hittade värsta bästa gratissidan igår där man kan redigera sina bilder med effekter och sånt. Har aldrig använt Photoshop så jag vet inte hur det här programmet står sig jämfört med det men jag är bara glad att jag har hittat något jag kan redigera mina bilder i. Eldbilden är ett exempel på vad jag redigerade i morse. Tyckte faktiskt att den blev riktigt AWESOME! Profilbild, here I come!
    Vill också visa den här "hilarious" artikeln som jag hittade igår kväll på mobilen: http://www.smp.se/noje_o_kultur/tt_noje/bbc-gor-komedi-av-sherlock-holmes(1426077).gm
    Hmm... "BBC gör komedi av Sherlock Holmes"... What the????? Okej, detta är en artikel skriven 2009 innan första säsongen började sändas men ändå! KOMEDI??? Man kan ju undra vad för serie skaparna Moffat och Gatiss sagt att de skulle göra eller så har skribenten uppenbarligen uppfattat hela konceptet lite fel. :P Är väl bara att skratta åt förvirringen. HA-HA-HA! Brilliant, Smålandsposten! Brilliant impression of an idiot!
    Funderar på att börja med Veckans Filmklipp. Något som jag har fastnat för under veckan och så? Jaja, hur som helst, detta är dagens klipp:
    http://www.youtube.com/watch?v=vmueuSRJrZc&feature=related
    "Sherlock"
    Säsong 2, Avsnitt 2 - "The Hounds of Baskerville", Scen - "The Mind Palace"
    För att citera geniet himself: "Brilliant!"
    Avslutar med att berätta att Filippa också har startat en blogg som jag länkar till! :D http://fbskating.blogg.se/
    Hej svejs, cornflakes!




    "Brainy is the new sexy!" ;)

    Kommentarer
    Postat av: Filippa

    Hej du skulle ju lägga ut en film när sherlock kollar på någon telefon (svårt och förklara) kram kram !! Filippa

    2012-03-18 @ 19:52:08
    URL: http://fbskating.blogg.se/
    Postat av: Anonym

    Ja jag vet, Filippa! :p Det kommer ;)

    2012-03-18 @ 20:33:10
    URL: http://bmrhskating.blogg.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback