Om

Min profilbild

Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej/kvinna på 21 år vars liv består till 100 % av konståkning, musik, filmredigering och numera också plugg på universitetet! Här kommer jag dela med mig av mina tankar och min syn på livet.

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0

    VM på SVT och "Science of the Towel"

    Ännu ett morgoninlägg! Känns mycket lättare att skriva på morgonen.
    Först vill jag börja med den fantastiskt glädjande nyheten att SVT visar konståknings-VM istället för TV4!!!!!! JAAAA!!!! Okej, nu är det dags att stå ut med Roger Blomquists extremt "givande" kommentarer men jag kan ta det för den här gången! Nu kan jag äntligen följa sändningarna på SVT-Play igen på bussen in! Lycka!!! <3 Sändningarna börjar på onsdag men kvalet tror jag börjar på måndag. Kollar upp det så får ni veta mer i premiären av VM-nytt på bloggen!
    Igår var annars en bra dag. Bra träning, ett helt okej långprogram, besök hos mormor och morfar och en lugn kväll. Börjar kännas mycket bättre i kroppen så jag känner mig mycket mer taggad inför SKF nu än jag gjort förut. Jag måste sätta mina egna mål och bara fokusera på mig själv i den här tävlingen. Jag gjorde inte det förra året och då gick det varken bra och det var inte kul att åka heller. Egna mål, egna resultat - egen glädje!!!
    Idag så är det test för en del av mina åkare på Trängen 2 och jag vill såklart jättegärna att de ska klara det! Jag kommer att hålla alla tummar jag har!!!
    Nu till något helt annat: Science of the Towel
    Haha, vi har väl alla någon gång öppnat en ihoppressad handduk i vatten och knappt fattat hur de har kunnat pressa ihop den till detta lilla paket. Här är min lilla bildstudie i hur man förvandlar det lilla runda paketet man fick i goodie bagen från Mölndal till en high functioning handduk:
    Och vipps har vi en handduk. Vad säger ni, örebros konståkare? Ska jag byta torkhandduk till den här? ;)
    Känner att jag har så mycket att skriva om idag så jag tar ett inlägg till ikväll så det här inte blir så långt. Så för att citera den underbara SPI-läraren Bosse: HA EN UNDERBAR DAG!!!
    Tack för nu, hej! :)

    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback