Om

Min profilbild

Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej/kvinna på 21 år vars liv består till 100 % av konståkning, musik, filmredigering och numera också plugg på universitetet! Här kommer jag dela med mig av mina tankar och min syn på livet.

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0

    Mot SKF, Testresultat och "I Believe In Sherlock"-rörelsen

    Förlåt kära läsare! Jag lovade er ett inlägg igår kväll men jag var tvungen att packa för helgen när jag kom hem så jag hann inte skriva något. Därför blir det här inlägget extra innehållsrikt! :D
    Packning alltså, för idag efter träningen bär det av till coach Susanne och sen imorgon bitti drar Västra Svealands lag till Sandviken och SKF-trofén. Fick också igår reda på att NA kommer och intervjuar SKF-laget idag på träningen. Håll utkik efter artikeln (eller vad det nu blir) i dagarna! Alltså, tävlingssäsongen började i Sandviken och nu avslutas den i Sandviken. Laddad till tusen!!! Nu tjejer, nu kör vi! THE GAME IS ON!
    Men nu om gårdagens test! Test är verkligen en känslornas tillställning. Det är skratt och grått, leenden och tårar (även glädjetårar), lycka och besvikelse - och många kramar! <3 Men igår var det ändå mest lycka! Det var så många som äntligen klarade sina test!!! Stort GRATTIS Jose, Karro och Lydia som äntligen klarade sina basic 1! Ni har jobbat så hårt hela säsongen och utvecklats så mycket!!!
    Även ett jättegrattis till Ebba och Filippa som båda två klarade basic 3! :D Det var lite nervöst innan men ni fixade det båda två! Önskar att jag varit lika bra som er när jag var i er ålder!
    Och ett extra stort MEGA-BIG GRATTIS till Helena som tog sin basic 2 och nu är minior A! Hon har gått från att ha grundtestet till fri 2/baisc 2 på fem månader! Snacka om utveckling!!! :D Och Alicia... kära Alicia som igår tog både basic 2 OCH fri 2! Jag tror inte att jag har varit så glad sen jag tog mitt eget fri 4-test för tre år sen. Du har pratat så mycket hela säsongen om hur gärna du vill bli ungdom B och nu är du där, tjejen! NU ÄR DU DÄR!!! Kan inte beskriva hur glad jag är för din skull!!! <3
    Och till er som missade test igår: Det kommer en dag då ni står där och har klarat testet bättre än någon har gjort innan er! Fortsätt jobba lika hårt som ni alltid gör och tänk på den dagen - den kommer närmare för varje dag som går! <3
    Och slutligen måste jag nämna att jag är ganska överväldigad över vilket intryck min favoritserie uppenbarligen har gjort på världen! :D Vet inte riktigt hur jag ska förklara detta men i det sista avsnittet av säsong 2, "The Reichenbach Fall" tvingas vår käre detektiv av sin ärkefiende Moriarty att först övertyga media att han är en bluff (vilket såklart är osant!!!) och sedan begå självmord för att skydda sina vänner!
    Här är länken till den absolut hjärtskärande scenen: http://www.youtube.com/watch?v=qaMXCSciAQs (VARNING FÖR INNEHÅLL SOM INTE SKA SES AV BARN UNDER 11 ÅR!)
    Men var inte oroliga. Som man ser i den absolut sista scenen av avsnittet så fejkade Sherlock sin egen död! Har ingen aning hur, det får vi veta när säsong 3 börjar våren 2013 (GAAHHH!!! Hur ska jag klara mig fram tills dess???)
    Hur som helst så har det här avsnittet satt delar av världen i uppror och en tjej som faktiskt är svensk (och tro mig, det är INTE jag) har startat en rörelse för Sherlocks upprättelse! Som ni ser på bilderna nedan så har "I Believe In Sherlock Holmes" spridit sig över precis hela världen! Det är HELT SJUKT hur folk kan börja engagera sig för karaktärer i en TV-serie! Fast jag måste säga att jag tycker lite synd om Benedict Cumberbatch. Han är en fullständigt fantastisk skådespelare men vad han än gör i framtiden så kommer han ALLTID att vara 2000-talets Sherlock Holmes med miljoner och åter miljoner fans världen över! Eller, ja är det så synd om honom egentligen? Vad tycker ni??? ;)

    Nu har jag suttit och skrivit på det här inlägget alldeles för länge så nu får det gå i print! Nu blir det inget mer förrän på måndag morgon! Då får ni veta allt om tävlingshelgen och se bilder från Sandviken! Fram tills dess,

    Bye bais, lingon majs säger en lätt Sherlock-beroende konståkare!!! ;)

    En bakgård i Mississippi, USA!
    På en skola i Barcelona, Spanien!!!
    Från Suzhou, Kina!!!!!!!

    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback