Om

Min profilbild

Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej/kvinna på 21 år vars liv består till 100 % av konståkning, musik, filmredigering och numera också plugg på universitetet! Här kommer jag dela med mig av mina tankar och min syn på livet.

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0

    SKF-trofén 2012!!!

    "Because I'm writing, on monday morning!"

    Måndag morgon... Lugnet efter stormen. Morgnarna jag nu för tiden brukar fylla med att blogga om helgen och denna blir inte annorlunda...

    Så nu ska den här tävlingshelgen beskrivas:

    Off ice har den varit alldeles galen och underbar! SKF-laget har haft underbart kul tillsammans och det känns som om vi alla har lärt känna varandra lite bättre. Man har bland annat fått lära sig att människor som bor i Kiruna blir jättekorta för att det är så kallt där uppe att de inte växer! :P Kamratmiddagen (eller var det vänskapsmåltiden, Larsha? ;) innehöll massa god mat och trevligt sällskap! Haha, I love you Mickis, Larsha och Kiruna (a.k.a Nikki). <3

    Nu till det som hände on ice:

    • Korta var helt okej. Bra piruetter (tyckte jag i alla fall), lite skakig lutz, lite fegt trippel salchow-försök och ett hyfsat dubbel axel-försök. Bra fart och bra steg men egentligen så handlade inte det här programmet om vad jag gjorde i det... för det här var sista gången jag tävlade med det här kortprogrammet. MITT kortprogram! Så när jag gick av isen i lördags förmiddag efter att ha åkt det där sista kortprogrammet, jag grät som ett litet, litet barn! För mig är det liksom "THE short program"!!! Det första program som jag klippte helt själv, som jag valde musik till utan att tänka på vad någon annan skulle tycka! Musiken från det som var min drog just då: animen "InuYasha". Den sista sången i programmet, "To Love's End" är en av de få sånger som jag har fått riktiga rysningar av. Kan ärligt säga att utan det här kortprogrammet skulle jag ALDRIG ha varit den konståkare jag är idag. Aldrig fixat till min skridskoåkning, aldrig lagt ner min själ i ett program när jag åker det - ALDRIG legat på de placeringar och poäng som jag gjort det senaste året! Korta... I owe you everything!!! <3 Sa jag att jag fullständigt älskar mitt kortprogram? :P Poängen blev i alla fall 26,26 och jag låg efter korta på en 15:e plats av 28! Nöjd med det! :D
    • Långa var tyvärr något sämre. Känns som om jag inte riktigt har hittat flytet i långa efter Mölndal. :( Hur som helst bra himmel, bra första lutz och salchow. Ögel-ögel var inte helt fulroterad men ändå två hopp. Bra hopp-i-sitt. När jag tittar på det så var ändå första delen helt okej! :) Sen kom jag ner två-fotad på andra hoppet i flipp-ögel och satte mig tyvärr på toeloopen i lutz-toeloop. :( Stegen bra, sista flippen och kombinationspiruetten bra. Njaaa! Vet ju att jag kan göra så mycket bättre men upphoppen fanns inte riktigt där igår. Fick 48,44 i långa så det var väl inge vidare det heller. Kom på 19:e plats i långa och även på 19:e totalt på 74,70, sämsta poängen för i år.

    Alla resultat från SKF-trofén 2012 finns på den här länken: http://www.skatesweden.wehost.se/11-12/SKF_Trofen/html/index.htm.

    Så det var väl ett blandat resultat för min del den här helgen. Lite upp, lite ner, lite tårar, lite besvikelse men det är så det är. Nu känner jag mig väldigt tävlingstrött så på det sättet är det skönt att tävlingarna är slut för i år. Nu vill jag bara fokusera på att åka in mina nya skridskor (som jag börjar åka på idag :S) och isshowen!!! Detta var också min sista tävling NÅGONSIN i juniorklassen för nästa år är jag senior (känner mig som en pensionär). Jag har redan klippt klart 4-minuterslånga. ;) Så visst har jag börjat planera för nästa säsong men för tillfället ska jag njuta det sista jag kan av den här... FÖR VILKEN SÄSONG DET HAR VARIT!!! :D Efter isshowen ska jag skriva en hel sammanfattning av den! :D

     

    Vad händer idag då? Jag ska som sagt börja åka in de nya skridskorna och sen blir det fotografering av isshowskläderna! Familjen har sytt som galningar senaste två veckorna men nu är snart allting klart! Två och en halv vecka kvar till isshow! SICK!!!! :D

     

    Och idag börjar förresten konståknings-VM i Nice!!! :D Idag och imorgon är det bara kval som gäller så det första VM-nytt kommer imorgon kväll med alla tv-tider och så! Missa inte det! :D

     

    Nu ska jag ta tag i lite andra saker. Tack ni som följer min blogg! Ni motiverar mig till att fortsätta skriva! <3

    Puss och hej, leverpastej! :D



    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback