Om

Min profilbild

Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej/kvinna på 21 år vars liv består till 100 % av konståkning, musik, filmredigering och numera också plugg på universitetet! Här kommer jag dela med mig av mina tankar och min syn på livet.

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0

    Nya skridskor, fotografering och VM-nytt!!!

    Jag lovar så himla många inlägg men denna gång har jag verkligen inte haft tid att skriva så här följer en sammanfattning av veckan såhär långt! :)

    I måndags så åkte jag för första gången på mina nya skridskor. Jag var allvarligt talat skitnervös innan för sist jag körde in ett par nya skridskor så hade jag så mycket kramp i fötterna att jag bara ville ställa mig och spy! Glädjande nog så kan jag berätta att det har gått över all förväntan. Jag gick på med skridskorna och började glida (kände mig i början som Bambi på hal is och det är inte ofta jag känner så när jag har på mig ett par skridskor :P) och efter ett tag hade jag faktiskt fått upp farten, i alla fall framåt! :P Gjorde några få hopp, bland annat några dubbel ögel, dubbel flipp och några dubbel lutz även om luzen inte var helt fullroterad och gick mer eller mindre i slow motion men i alla fall. Var ändå nöjd med första dagen på nya skridskorna.

    Igår så hade vi uppvisning av ett nummer från showen på hockeymatchen. Jag körde då på gamla skridskorna (nu kände man hur oslipade de var! :O) Kände mig också extra stolt när isshowstrailern som jag har redigerat ihop dundrade på jumbotronen. Numret gick bra och matchen var också helt okej för en gångs skull! :)

    Började idag med träning kl 8:00, denna gång med nya skridskorna och kl 9:00 så gjorde tränarn' mitt solo till isshowen! Det blev riktigt awesome så nu ska här tränas på det så att det är perfekt till showen! Jag körde även koreografin på nya skridskorna och glädjande nog kan jag säga att jag inte har haft mycket kramp alls och att jag istället har varit tvungen att dra åt dem mer! :D Kl 15:00 var det träning igen och denna träning GICK SÅ HIMLA BRA!!! :D Jag försökte på trippel salchow igen, jag stod mer eller mindre alla lutz (denna gång runt och med fart), till och med lutz-toeloop. Och jag gjorde även ögel-ögel och flipp-ögel! Jag har så ont i fötterna just nu när jag sitter och skriver detta men jag är så lycklig att jag kunde göra så många bra hopp efter bara två dagar på skridskorna! Imorgon ska det bli trehoppskombinationer!!! :D

    Efter detta var det åter dags för lite mer isshowsfotografering som vi gjorde i måndags också! Dagens absoluta höjdpunkt var miniorerna, Eileen, Lollo, Helena och Lydia som KISS! De var sååååå coola!!! :D

    Nu till veckans första VM-nytt!!!

    Det skulle ha blivit ett VM-nytt redan igår men har som sagt inte haft tid att skriva så jag börjar nu.

    Vad har hänt?:

    • Igår åkte Alexander Majorov (SVERIGE) kval för att komma med till kortprogrammet. Detta eftersom svenskarna förra året underpresterade i sina kortprogram och inte kom med till final (Äsch, vem försöker jag lura? De åkte fullständiga skitkorta förra året!!!). Sasha lyckades i alla fall ta sig vidare från kvalet till fredagens kortprogram. Hans poäng var 115,78 och kom på 7:e plats där 12 kvalade vidare. Även svenskfödde Justus Strid (DANMARK) lyckades kvala vidare som 10:e man. Alla resultat och detaljer finner ni på den här länken: http://www.isuresults.com/results/wc2012/
    • Idag har det varit kortprogram för paråkarna och isdansen. Har inte följt tävlingarna live på TVn men har hört rykten om att framför allt paråkningen var extremt händelserik på gott och ont. Har researchat lite och fått reda på att Europamästarna Volosozhar/Trankov (RYSSLAND) tyvärr gjorde något så ovanligt som att sätta sig på en dödsspiral. Däremot bjöd regerande världsmästarna Savchenko/Szolkowy (TYSKLAND) på ett nästan helt lyckat trippel axel-kast. Tyskarna leder just nu före Pang/Tong (KINA) och Takahashi/Tran (JAPAN)

    Imorgon är det så dags för Victoria Helgesson (SVERIGE) att göra entré i tävlingarna. Hon startar sist i sista startgrupp. Kortprogrammet startar 12:30 och Vicky kommer att åka runt 16:46. Önskar henne ett gigantiskt lycka till!!!

    Morgondagens TV-tider är:

     

    12:30-16:55 SVT Play/Mobil Damer: kortprogram, LIVE
    16:05-17:55 SVT1 Damer: kortprogram, Sammandrag
    16:30-18:00 Eurosport Damer: kortprogram, Sammandrag
    19:00-22:40 SVT Play/Mobil Isdans: fridans, LIVE
    20:45-22:15 Eurosport Isdans: fridans, LIVE
    22:45-23:30 SVT1 Isdans: fridans, Sammandrag

     

    Det var sammanfattningen och dagens VM-nytt!!! Tack för idag, vi ses imorgon, hej hej!



    Coolingar värre!!!

    You feeling... alive...?


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback