Om

Min profilbild

Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej/kvinna på 21 år vars liv består till 100 % av konståkning, musik, filmredigering och numera också plugg på universitetet! Här kommer jag dela med mig av mina tankar och min syn på livet.

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0

    VM-nytt!!!

    Japp, gårdagen bjöd på damernas korta och isdansens fria program!
    PS. Tryck på tjejernas namn för att se deras åk!
    • För svensk del så gick korta mycket bra för Viktoria Helgesson (SVERIGE) som för första gången satte sin trippel toeloop-trippel toeloop i programmet. Dock var det andra hoppet inte helt fullroterat men det var fint glid ur landningen. Resten av programmet förflöt med bra piruetter och några mindre misstag på hoppen. Stegsekvensen var som vanligt makalös! Sammanlagt fick Vicky 54,19 poäng i det korta programmet och hon ligger för närvarande på en 10:e plats! BRA JOBBAT!!! :D
    • I frånvaro av småryskorna (som är för unga för att delta) så leder Alena Leonova (RYSSLAND) efter ett mer eller mindre perfekt kortprogram. Presentationen var helt fantastisk och hon är en av de få tjejer som verkligen går in för att bjuda publiken på en show med sitt program! Hon fick sammanlagt 64,61 poäng.
    • Tvåa ligger just nu den unga japanskan Kanako Murakami (JAPAN) efter att även hon ha åkt ett mer eller mindre perfekt program med väldigt fina hopp. Har aldrig hört om den här tjejen förut men precis som alla japanskor hade hon otroligt följsam och vacker skridskoåkning! Hennes poäng var 62,67.
    • Trea ligger välkända Carolina Kostner (ITALIEN). Som vanligt bjöd hon på magnifik skridskoåkning (tyvärr också som vanligt en ful dräkt :S) och fina hopp förutom att hon floppade sin trippel ögel. Hennes poäng var 61,00 men hon har definitivt mer att ge.
    Imorgon är det dags för damernas fria och vi håller alla tummar vi kan för att Vicky ska få göra ett fantastiskt friprogram! :D LYCKA TILL ALLIHOPPA!
    Men idag är det så dags för VM:s (eller rättare sagt alla mästerskaps) höjdpunkt: HERRARNA!!! :D Alexander Majorov (SVERIGE) åker femma i tredje startgrupp och enligt tidsschemat 14:51 som exakt tid. Stort LYCKA TILL, Sasha!!! Förutom svenskt deltagande så ser jag fram emot EM-trean Florent Amodio (FRANKRIKE) som jag hoppas får lyckas på hemmaplan, EM-tvåan Artur Gashinski (RYSSLAND), snyggingarna Michal Brezina (TJECKIEN) och Javier Fernandez (SPANIEN), mannen med den magiska närvaron och skridskoåkningen, Daisuke Takahashi (JAPAN) och såklart dominanten och regerande världsmästaren Patrick Chan (KANADA)! Dessutom väntar paråkningens fria program! Vi har en underbar konståkningsdag framför oss!
    Här är dagens TV-tider:

    12:30-16:55 SVT Play/Mobil Herrar: kortprogram, LIVE
    16:05-17:55 SVT1 Herrar: kortprogram, Sammandrag
    18:45-20:00 Eurosport Herrar: kortprogram, Sammandrag
    19:30-22:50 SVT Play/Mobil Par: friåkning, LIVE
    20:00-22:30 Eurosport Par: friåkning, LIVE
    22:15-23:00 SVT2 Par: friåkning, Sammandrag
    Alla resultat med mera hittar ni här: http://www.isuresults.com/results/wc2012/
    För min del bjuder dagen på vanlig träning och att plågas i de nya skridskorna. Dra inte förhastade slutsatser nu! Jag älskar skridskorna och det tryck i skridskoåkningen jag får av dem men igår hade jag så ont i fötterna sista passet att jag inte visste var jag skulle ta vägen! :P
    Hej svejs, bubbel fejs! :D






    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback