Om

Min profilbild

Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej/kvinna på 21 år vars liv består till 100 % av konståkning, musik, filmredigering och numera också plugg på universitetet! Här kommer jag dela med mig av mina tankar och min syn på livet.

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0

    Elitserietävlingen Åby-trofén i Mölndal!!!

    Måndag morgon it is, så här kommer inlägget om helgen!!!
    Jag tar det från början: Jag och Mickis åkte till Linköping på fredag eftermiddag för att sedan åka därifrån till Mölndal. Jag tränade även där och det var grymt skönt att få en träning till i kroppen för träningen gick väldigt bra! Så självförtroendet var på topp när vi åkte därifrån. Sen väntade drygt två och en halv timmes (hade lite svårt att uppskatta hur länge vi faktiskt satt i den där minibussen) bilresa tillsammans med Mickis och Filippa, Elin, Daniel och tränaren Helene från Linköping! Vi kom i alla fall fram lugnt och säkert! :P
    Nu till själva tävlingen! Jag tror faktiskt att jag aldrig varit så lugn inför ett kortprogram (förutom den gången i Junior B1 då jag slagit sönder typ hela höften på fri 4-testet dagen innan och jag faktiskt sket fullständigt i hur det där kortprogrammet skulle gå :P) och även om uppvärmningen var lite ofokuserad så lyckades jag behålla lugnet till själva programmet! Jag startade först i första startgrupp. :P
    • Första lutzen var lite skakig men jag spände till på den och lyckades hålla mig på rätt skär den här gången. Det blev ett helt okej försök på trippel salchowen och även om jag kom ner två fotad så var det bra flyt ur den. Axeln var of course inte heller runt men jag gjorde den på en fot även om landningen blev på hel skena istället för på taggen. Ganska bra flyt ur den också. Hopp-i-sitten var jättebra för en gångs skull och det var även kombinationspiruetten, stegsekvensen och himmelspiruetten. Så allt som allt var jag väldigt nöjd med min elitseriedebut. Poängen blev 15,06 för de tekniska elementen, vilket jag tyckte var jättehögt med tanke på att jag inte hade en ren hoppkombination, och 14,46 för programkomponenterna. Sammanlagt fick jag alltså 29,52 poäng i korta programmet så jag kunde inte vara mer än nöjd!!! Det räckte till 10 plats av 14 i kortprogrammet.
    • Senare på dagen körde Mickis sitt friprogram (hon hade kört korta på morgonen) och gjorde en bra prestation med två fullt roterade kombinationer och lugna hopp. Det var lite minus här och där men allt som allt ska du vara jättenöjd med dina två åk, Mickis! <3
    På kvällen gick vi (exklusive Daniel) ner till en lokal kinarestaurang. Det var en lång väntan på maten men när den väl kom så var det mat i massor! Så mätta och belåtna tror jag vi alla dunkade av i sängarna.
    Första uppdraget på söndag morgon var att få tag på ett par bananer. Jag letade som en galning efter en mack i närheten av ishallen på lördagen men fick klara mig utan bananer innan korta. :( Jättekul sen när man kom hem till hotellet och ser ett Willys 50 meter bort :P) Jag fick i alla fall tag på mina bananer från hotellet! ;) Jag var ganska lugn inför långa också. Trots att jag startade först igen i en startgrupp (denna gång i andra startgrupp och jag är inte så förtjust att starta först i en grupp på långa) så kunde jag gå in och prestera.
    • Himmelspiruetten kändes jättebra men jag fick bara level 2! :O Nu fick jag i för sig en massa plus på den men jag undrar ändå varför det bara blev level 2? Första lutze var ganska skrapig och på fel skär den här gången. Dubbel salchow bra. Ögel-ögeln var inte så bra. Första hoppet var bra men jag kom upp sent i den andra och blev inte fullroterad på den. :( Hopp-i-sitten var bättre i korta men ändå helt okej. Flipp-ögeln var nog den bästa jag någonsin gjort på tävling! Efter den gick allt mycket bättre! Axel bra. Lutz-toeloop var helt ok, lite hoppig landning på toeloopen men två fult roterade hopp i alla fall. Stegen var bra och sista flippen var bra. Kombinationspiruetten var svajig men jag kämpade mig till den i alla fall. Allt som allt ett fullt godkänt program, framför allt med tanke på hur veckan har varit. Tekniska poängen blev 23,33. Något lågt tycker jag men det berodde på att jag bara fick level 1 på både hopp i sitt och kombinationspiruetten. Ganska besviken där för jag tycker att båda de piruetterna i alla fall var level 2. Desto gladare blev jag över komponenterna som var 30,52!!! :D Jag blev 10:a även i friprogrammet.
    Sammanlagt fick jag 83,37 poäng i min första elitserietävling så jag kan inte vara något annat än nöjd!!! Jag kom tillslut på 9:e plats av 14 och det var mycket, mycket bättre än vad jag hade förväntat mig! :D Jag nådde mitt mål att jag skulle åka ifrån Mölndal och vara nöjd med mina två åk och det är jag verkligen! Har fräscha och glada minnen från Åby ishall nu! :D Passar på att tacka Helene Holmsten för att du hjälpt oss hela helgen och tack alla ni andra inköpingsbor som jag har fått lära känna!
    Så... det var in "korta" sammanfattning om elitserietävlingen i Mölndal! Nu är det en ny träningsvecka som gäller för nu i helgen är det A-tävling i Västra Frölunda! I'm returning to Götet!
    Tack och hej för nu, mina fina vänner! <3

    PS. Alla resultat och detaljer från helgen hittar ni på den här länken:



    The picture of me which my dear japanese friend Reiko draw to me for my birthday! <3

    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback