Om

Min profilbild

Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej/kvinna på 21 år vars liv består till 100 % av konståkning, musik, filmredigering och numera också plugg på universitetet! Här kommer jag dela med mig av mina tankar och min syn på livet.

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0

    Blodgivning, 93:ornas bal, premiär på Filmstaden och ännu mer redigeringsarbete

    Mer än en vecka nu sen mitt senaste inlägg och en hel del har hänt!

    Har inte känt någon motivation till att skriva på ett tag men kände nu på morgonen att jag ska berätta om veckan för er. Måndag, fysträning i Karlslund. Ingen mer speciellt den dagen. Tisdag, en helt vanlig tisdag helt enkelt. Onsdag... Dags för träning i Linköping igen. Och alltså, det kändes verkligen jättebra när jag gick på isen. Självförtroendet var mycket bättre och jag kände att min säkra skridskoåkning var tillbaka. Och ja, träningen gick bättre än den förra... Och ändå så är det så otroligt långt kvar! Men jag hittade ett citat här om dagen som beskrev allt så bra: "Strong people aren't the ones that never break down and cry. Strong people are the ones that break down and cry for a moment and then stand up and fight again." Jag ska ställa mig upp och kämpa igen för jag gick inte igenom skoltiden utan att ha blivit en stark människa! Enough said.

     

    Hoppar över torsdagen för allt hände på fredagen! Först och främst så kan jag nu officiellt säga att jag är blodgivare! :D Kl 10:10 på fredagsmorgonen så lämnade jag för första gången 450 ml blod till sjukvården. Känner mig som en god medborgare. Fast innan dess fick jag sätta mig och äta frukost där eftersom jag hade missat att man måste äta frukost innan man lämnar blod (något jag borde ha tänkt på) så nu mera är jag känd på blodcentralen som "Tjejen som inte hade ätit frukost"! :P Vet ni förresten vad som är det positiva med att se en snygging på blodcentralen? Att han måste säga både sitt namn och personnummer högt till sköterskan (jag bara "rååååkade" höra det liksom! ;)

    På eftermiddagen var jag nere vid slottet tillsammans med syster och mor och kollade på alla fina Virginska-treor som hade bal. Carlsson var ASFIN (i för sig som vanligt) och Bettan var vacker som en dag men Malin Gerdin hade absolut den finaste klänningen och hon såg verkligen strålande ut!!! ;) Nu är det studenten kvar, tjejer!!! Aaaaaa, kan man inte få bli 93:a? Bara för en dag?

     

    Lördag, inget speciellt. Men igår söndag så var det äntligen dags för premiärvisningen av "It's Showtime On Ice 2012" på Filmstaden. Visst är det ändå mäktigt att få se något man redigerat ihop visas inne i en biosalong även om jag satt på helspänn under hela visningen för att allt skulle fungera. Några tekniska fel blev det dock men jag vill också klargöra för er som undrar att det kommer INTE att vara långa svarta pauser mellan numren på DVD:n och numret "The Show Must Go On" ligger EFTER "We Don't Need No Education". Men annars så var jag nöjd med visningen. Klippningarna såg riktigt bra ut! :D

    Och för er som gillar det jag gör i Vegas Pro (och ni andra för den delen också) så kan jag stolt presentera min första trailer!!! Okej, inte riktigt min första men min första med dialog i! Det är en trailer för BBC Sherlock-avsnittet "The Reichenbach Fall", säsongsfinalen på säsong 2 och jag måste säga att när jag började klippa den här trailern så kände jag direkt att det här kommer att bli SJUUUUKT BRA! Och det blev det också! Absolut en av de bästa redigeringar jag någonsin gjort! Så snälla, titta på den och säg vad ni tycker!!! :D :D :D

    Här är länken till trailern: Unofficial Trailer - BBC Sherlock "The Reichenbach Fall"

     

    Så... det var om den här veckan det! Ska inte dröja lika länge till nästa inlägg nu! :P

     

    Hej svejs, mangofejs! :D






    Glajorna på även på balen! ;)

    Fina Carlsson! <3


    Från och med nu måste alla som någonsin har på sig min balklänning ta en sån här bild!!! :D

    Fina Bettan!!! :D

    Känslan av att se sig själv åka solo på en bioduk på Filmstaden... <3


    Kommentarer
    Postat av: Rebecca

    Har du filmen från eran isshow

    2012-10-24 @ 22:42:37

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback