Om

Min profilbild

Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej/kvinna på 21 år vars liv består till 100 % av konståkning, musik, filmredigering och numera också plugg på universitetet! Här kommer jag dela med mig av mina tankar och min syn på livet.

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0

    Jennie och Kalles bröllop och EUPHORIA!!!

    Japp, nu blev det en vecka sedan mitt senaste inlägg men jag har tydligen enklare för att skriva på måndag förmiddag så måndag förmiddag it is! Nu ska jag berätta om kusins bröllop!!! :D

    På fredag eftermiddag begav sig familjen Hargefeldt ner mot Ljungby stad i en hyrd Audi och efter lite Max i Örebro så väntade en fyra timmar lång bilresa... Som tur var så räddade Sherlock Holmes åter igen dagen, eller i alla fall min hjärna från att explodera av en något torterande tristess under denna fyra timmars resa! ;) Väl nere i Ljungby blev det incheckning i campingstuga, promenad med syster och sedan lite sömn för att ladda inför morgondagen.

     

    Vid kl 12:20 på lördagsförmiddagen anlände familjen till logen utanför Ljungby där kusin Jennie äntligen skulle få sin Kalle och kl 14:00 var det äntligen dags! Och jag som tänkte när vigseln började "Jo, men jag fixar nog det här. Jag ska nog inte gråta. Det går nog bra.". Ja, men visst alltså! När jag såg Jennie komma in där på altargången så brast det totalt och det var väl typ 30 sekunder in i bröllopet så det där med att inte gråta sket sig ganska så snabbt! Men denna gång var det glädjetårar och det kan jag ta! :P Jag var inte den enda Carro grät ganska så friskt hon med! Vigseln var annars underbar med riktigt fina verser, bra sång och en riktigt bra bröllopskyss! ;) Jennie och Kalle heter numera alltså Kihlstrand i efternamn vilket är ett släktnamn på min mammas sida, min gammelmormors flicknamn. Enda sen jag var en liten plutt så har mamma pratat om hur fint hon tyckte Kihlstrand var vilket har gjort att jag också älskar det namnet. Därför är jag extra glad att detta namn får en nystart i släkten!

    Efter riskastning bar det av till festen med många fina tal, sånger och roliga minnen. Lärde även känna många nya människor vid bordet där vi satt så det var en mycket lyckad bordsplacering.

     

    Men snälla, Herr och Fru Kihlstrand! Hur kunde ni lägga ert bröllop på lördagen den 26:e maj!? Mitt under Eurovision Song Contest??? Tack och lov för Iphone, Aftonbladet och Elise Fahlander som höll mig uppdaterad om röstningsläget under kvällen. Ju mer den gick, desto mer började ryktet sprida sig i festsalen att Loreen hade gjort det! Att hon faktiskt tagit hem HELA SKITEN!!!!! Snart visste alla, förutom då våra Eurovision-galna kusiner som ABSOLUT inte ville veta någonting innan de sett reprisen men något måste de ju ha misstänkt. ;) Och vilken häftig känsla när man sedan dansar med kusiner och vänner halv ett på natten och Sveriges vinnarlåt går igång i högtalarna och alla bara skriker! Bara ett enda ord kan väl beskriva hela den här dagen... EUPHORIA!!!!!!!!!!!!!!!!

    GRATTIS LOREEN och HELA SVERIGE!!!!!!!!!! GRATTIS JENNIE och KARL-HENRIK KIHLSTRAND!!! Vilken dag! Den kunde inte ha blivit så mycket bättre!!!

    Nu väntar en ny vecka med träning, jobb och vänner som kommer att avslutas med helgläger i Linköping!

     

    Fram tills dess, ha det otroligt najs!!! :D

     

    PS. Ni har väl inte missat att kolla på min trailer? ;)

    Unofficial Trailer - BBC Sherlock "The Reichenbach Fall"


    Klänningen jag hade på bröllopet! 499 kr på MQ :)


    Samuel och Carro! :)


    De lyckliga tu! <3


    Grattis Loreen och Sverige!!!

    Kommentarer
    Postat av: Elise

    Haha var så lite så ;) Helt sjukt att hon gick och vann! Fin klänning du hade :) <3

    2012-06-01 @ 17:04:50
    URL: http://elisefis.blogg.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback