Om

Min profilbild

Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej/kvinna på 21 år vars liv består till 100 % av konståkning, musik, filmredigering och numera också plugg på universitetet! Här kommer jag dela med mig av mina tankar och min syn på livet.

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0

    Fiolmusik, träning och "Veckans Babe"

    En sammanfattning av veckan kanske passar sig! Det har ju hänt en del känns det som.

    Jag kan börja med att säga att valborg bevisade att livet är ett äventyr... Mer än så säger jag inte. Tack ni fina vänner som gjorde måndagen fantastisk! :D <3

    Vad har hänt då? Nja, egentligen inte så mycket. Tror egentligen att jag bara har gjort två saker de senaste dagarna: Redigerat isshowsfilm och spelat fiol. Plötsligt har jag börjat tycka att det är livet att spela fiol igen. Jag tror en del av motivationen har kommit ifrån att jag har insett att det kanske inte låter så illa som jag tror när jag spelar. :P Man ställer ju krav på sig själv men om jag fortsätter att öva som jag har gjort de senaste dagarna så kanske jag kan bli ännu nöjdare och bättre! :)

    På tal om fiolen så är det här mitt senaste tillskott på youtube: Me playing "Irene's Theme" (Sherlock's Composition)

    Jag älskar verkligen det här lilla stycket musik och det har utmanat min fingersättning också på fiolen. Sjukt kul har det varit att lära sig det! :D

    Igår hade vi markträning i Karslund. Det var sjukt härligt att få träffa alla igen. Å andra sidan så erkänner jag att jag har varit riktigt lat med min markträning sen isen slutade och det har jag såklart extremt dåligt samvete för det. :( Så nu blir det att ta tag i sitt liv för jag ska sååååå vara i form till Elitcamp så jag får ut precis allt jag kan av dessa två veckor! Så idag blir det löppass och styrka här hemma!

    Nu är det fredag och det är dags för mig att utse VECKANS BABE!!! Och den person som denna vecka kammar hem denna utmärkelse är... Malin Carlsson!!!

    Motivering: Jag har känt dig nu i drygt fyra år och vi har båda ingen aning om hur egentligen vi blev vänner för vi tycker aldrig lika om någonting och har egentligen ingenting gemensamt (förutom då konståkningen och en ganska stor förkärlek till Michael Jackson) men du sa något så himla bra för några veckor sen: Att det är kanske därför som vi går så bra ihop? Att jag är minuspolen till din pluspol. Du yin till min yang. Så olika men ändå så passar vi perfekt ihop. Du har hjälpt mig genom många svåra stunder och jag känner mig lyckligt lottad varje dag för att du finns! Astrid Lindgren kan ju slänga sig i väggen - Du är ju världens bästa Carlsson! <3

     

    Nu tackar jag för mej, hej hej! :D


    Carlsson och Carro på Saigon <3


    Veckans Babe!!! <3

     


    Kommentarer
    Postat av: Carro

    Snygg bild.... älskar mitt face so much

    2012-05-04 @ 15:02:41
    Postat av: carlsson

    naw bea! så himla glad att jag har dig! du förgyller verkligen mitt liv med din personlighet, forsätt vara den du är för det är den som jag älskar! :) <3 (tyst carro bilden va jättefin!)

    2012-05-04 @ 22:03:09
    Postat av: Webmaster Bea

    Ååå Carlsson! <3 Tack för att du finns, du och dina klockrena kommentarer som alltid kommer vid rätt tillfällen! :D Älskar dig med! <3

    2012-05-04 @ 22:33:27
    URL: http://bmrhskating.blogg.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback