Om

Min profilbild

Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej/kvinna på 21 år vars liv består till 100 % av konståkning, musik, filmredigering och numera också plugg på universitetet! Här kommer jag dela med mig av mina tankar och min syn på livet.

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0

    Höstlovsträning, Malin 18 år och klubbtävling i Örebro

     
    Tiden tryter och den här veckan har jag fått jobba mycket med olika klippningar till de verse programmusik. Därför är uppdateringen på bloggen lika seg som en sengångare som tuggar gammal smörkola. Men nu söndag kväll den 4:e november så kommer i alla fall veckans uppdatering!
    Här följer förra veckans viktiga händelser.
    Bond på bio förra lördagen. En av de bästa Bondfilmer jag sett! Verkligen en modern tappning av det klassiska konceptet. Verkligen James Bond år 2012. För en gångs skull en "rimlig" historia och skurken var sådär härligt psykopatisk precis som en filmskurk ska vara. Betyget blir 8 av 10 så jag rekommenderar alltså filmen starkt! ;)

    Höstlov den här veckan för skolorna vilken har inneburit mer träning för konståkarna. Västra Svealand hade sammandrag här i Örebro tisdag och onsdag som innehöll mycket bra träning och gemenskap. Låt mig dock beskriva känslan i kroppen på fredagens träning: Om mina ben varit en fläskfilé så var känslan att någon tjusig mästerkock precis hade dunkat skiten ur dem för att få dem så möra som möjligt. :P Så halleluja för TVÅ vilodagar så man kan kötta järnet nästa vecka inför elitserietävlingen i Älta.

    I fredags firade vi Malins 18-årsdag i efterskott med party och utgång (ordet "utgång"... Bööööhhhh!) och eftersom det sammanföll med Halloween så klädde vi ut oss kvällen till ära. Gänget var allt från hockeyspelare till Gangnam style. :P Själv var jag såklart The King of Pop. ;) Strömpis bjöd på både nya och gamla vänner, Hulken och ett nytt fantastiskt citat av Carlsson i (ocensurerat) "Toan!!! Toan för i helvete!!!!!!!". ;P Dessutom återupplevde jag och pojkvännen lite minnen från kvällen vi träffades. ;) <3 Slutligen, tack kära vänner för en underbar kväll! :D

    Idag och igår har det varit klubbtävling på Behrn Arena och jag har varit där som tränare. Grattis till alla fina prestationer, Örebrotjejer!!! Extra grattis till nya personliga rekord och pallplatser. :D 
    Och så vill jag bara säga för alla som har observerat mig vid sargen i helgen att; ja, jag rör på mig en del. Ja, jag är medveten om att jag gör det och nej, jag gör det inte med flit och jag är INTE medveten om att jag gör det när jag väl gör det. Alla tränare har sin personliga stil. Vissa står helt still och rör inte en min medan andra lutar med så att man tror att de imiterar lutande tornet i Pisa. Och det jag gör, det är min personliga stil. Enough said! ;)
     
    Annars den här veckan så är det inte så mycket annorlunda än vanligt. Som sagt, tävling i Älta till helgen och veckan innehåller vanlig hederlig träning. Jag hoppas på att jag gör riktigt bra dubbel Axel den här veckan för nu har den varit riktigt bra. Halleluja för slipade skridskor! Dessutom ska det klippas mer musik och göras mer koreografi. :)

    Och med det så känns det här inlägget klart. Tack för nu och vi ses mycket snart igen (hoppas jag). ;)

    Hej och tjo, mockasko!!!

    PS. För tidiga bussar och griniga busschaufförer... Brrrrrr!
    PS 2. Lyssna på Darins version av Olle Ljungströms "En apa som liknar dig" från Så Mycket Bättre igår! Asbra!!! :D
     
    Gangnam-style!!! :P
     
    Foto av: Elise Fahlander
    Foto av: Elise Fahlander
    Konståkarna!!! :D <3
     
    Jonathan och jag! Kärlek! :D <3 Foto av Nicklas Utterheim
     
    Delar av Örebro-maffian!!! ;) Ni äger, tjejor!!! :D
     
    Tre vaktmästare preparerar isen på diverse sätt innan A-lagsmatchen. Särbehandling!!! 

    Kommentarer
    Postat av: carlsson

    haha läser men det där så kan man ju typ tro att jag hade värsta krisen och verkligen behövde gå på toa! :p

    Svar: Haha vi vet vad det verkligen betyder! ;)
    Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

    2012-11-04 @ 22:00:19

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback