Om

Min profilbild

Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej/kvinna på 21 år vars liv består till 100 % av konståkning, musik, filmredigering och numera också plugg på universitetet! Här kommer jag dela med mig av mina tankar och min syn på livet.

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0

    Inställd tävling, korta på Youtube och telefonförsäljare...

     
    Hade tänkt skriva ett inlägg tidigare i veckan men sen har kvällarna blivit mer fulla än jag förväntat mig. Men nu är det fredag kväll och jag skulle egentligen vara på väg till Älta men det är jag inte... Varför får ni läsa nu i inlägget.
    Träningen denna vecka har gått blandat. Axeln är fortsatt bra. Och så sedan i onsdags så började jag få ont i halsen och det har spridit sig till både huvudet och näsan tills idag. Därför är det jättetråkigt att berätta att det inte blir någon tävling för mig den här helgen. Visst, jag mådde halvt om halvt innan Tibro-tävlingen också. Skillnaden då var att då mådde jag bra i kroppen och halsen var det som spökade. Nu känns det som om sjukan har gått ut i hela kroppen. Jag känner att även om jag tar mig igenom ett kortprogram så tar jag mig inte igenom ett bra presterat friprogram. Därför blir det en helg hemma. Tråkigt tråkigt... Men sånt är livet.

    Men nog med tråkiga nyheter. Nu till min senaste uppdatering på youtube. I tisdags lade jag äntligen upp korta från Hallsbergstrofén för tre veckor sedan. Musiken är redigerad av mig, koreografin gjord av min tränare Susanne Seger och dräkten sydd av Caroline Hargefeldt. Länken till videon hittar ni här! Jag tillägnar den och hela programmet till alla Sherlock-fans därute! :D
    Och när vi ändå är inne på ämnet så ryktas det att Benedict Cumberbatch har börjat låta de mörka lockarna växa ut igen. När vintern närmar sig flyttar fåglarna söderut. När inspelningarna av Sherlock säsong 3 närmar sig låter Mr Cumberbatch lockarna växa. Drygt 15 månader kvar till säsongsstarten i TV. Fram tills dess så kan vi låta det här underhålla oss. ;) Tack för tipset, Fille! :D

    Vet ni vad jag är så himla trött på? Telefonförsäljare! Av alla dess slag!
    Har ni någonsin varit med om det här? Du går in på ett köpcentrum (I detta fall Krämaren) och plötsligt attackerar någon telefonförsäljare dig med ett glatt "Hej! Får jag ställa en fråga?". Snabbt som attan undviker du situationen genom att inte låtsas höra och springer in i närmaste affär tillgänglig där du låtsas intressera dig för första random sak du får tag i. Någon som känner igen sig? Jag måste säga att de där telefonförsäljarna är så galet på att man tillslut inte länge orkar vara trevlig. Dessutom har det börjat ringa telefonförsäljare på MOBILEN! Nu får de väl ändå ge sig!? Är det ens lagligt!? Jaja jag har slutat svara på samtal som börjar med 08. ;)

    Innan jag avslutar så vill jag tipsa om Eli Liebs nya Lana Del Rey-cover av låten "Ride". Jösses vilken röst han har! Hans covers är verkligen något alldeles extra. Speciellt dem av Lana Del Rey för hon gör verkligen fantastiska låtar men jag är inte särskilt förtjust i hennes sätt att sjunga. Därför känns det underbart när någon som Eli Lieb kan göra att man verkligen uppskattar hennes låtar. Åter igen, lyssna på "Ride" och hans version av "Born to Die" som jag tipsat om tidigare. Den där killen kommer att bli stor! 
     
    Och med det så avslutar jag det här inlägget. Ska gå och lägga mig tidigt ikväll för att kurera mig. :)
     
    Tja och adjö, bankkö!!!
     
    PS. Den första snön kom igår! :D
     
    Ebba och Filippa har uppnått sina muffinsmål som vi dealade för några månader sedan vilket innebar att jag fick se till att baka 12 muffins till dem var. ;) Grattis till dem, tjejor! Hoppas de smakade bra! ;)
     
    En bild från klubbfotograferingen som jag fixade lite på pixlr.com. Gillar verkligen den där eldeffekten!
     

    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback