Om

Min profilbild

Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej/kvinna på 21 år vars liv består till 100 % av konståkning, musik, filmredigering och numera också plugg på universitetet! Här kommer jag dela med mig av mina tankar och min syn på livet.

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0

    Livets gång och allt runt omkring

     

    Det har varit en väldigt turbulent vecka och på grund av detta så blev det inget inlägg i fredags innan tävlingen som tänkt. En sammanfattning om tävlingen kommer i ett senare inlägg under veckans gång.
    Efter en tids sjukdom så var det i fredags morfars tur att få komma hem till himlen. Jag inser att när man förlorar någon i sin närhet så känns allt annat plötsligt så himla oviktigt. Under hela fredagen så blev jag bara arg på alla som sprang runt och snacka om julklappar, att det tycker sitt hår ser ut som en rishög eller bara allmänt onödiga problem som i slutändan inte betyder någonting! "Naiva idioter!" tänkte jag.

     

    Men det är inte min bitterhet som jag vill prata om nu. Jag vill prata om min morfar:
    Min morfar var fantastisk på att måla, framför allt akvarell men även mycket annat. På födelsedagarna och andra speciella tillfällen fick man alltid fina hemmagjorda kort av honom. Jag tror många av oss barnbarn, framför allt Carro, har fått vår kreativa sida ifrån honom. 
    Varje jul så ordnade morfar familjelekar på julafton där de flesta deltog på något sätt. Framför allt kommer jag ihåg en lek som heter "Bilda ord". Vinnaren vann oftast en eller två trisslotter och tröstpriset en tialott var till alla. Morfars lekar är lika förknippade med julafton i Ervalla som Kalle Anka är med julafton över huvudtaget. Det kommer att bli en väldigt annorlunda jul i år...
    Med det sagt så vill jag bara avsluta med: Du kommer att vara galet saknad! Jag älskar dig, Morfar! <3

    Jag vill också passa på att tacka alla ni som har varit där för mig under tiden morfar har varit sjuk, om det så har varit en kram, låtit mig få ringa ett telefonsamtal eller göra en sminkfläck av tårar på en vit tröja. Jag älskar er också! <3


    Jag åkte ändå iväg på tävling till Sandviken och det var en trevlig helg med många skratt. Det var skönt att få komma bort och få tänka på något annat ett tag. En sammanfattning om tävlingen och helgens prestation kommer som sagt i ett senare inlägg under veckans gång. Tror inte det blir någon träning för mig idag för näsan är åter igen fullständigt igenproppad. :S Förkylningarna har verkligen duggat tätt den här hösten. Jag hoppas att detta lilla irritationsmoment snart försvinner ur min kropp. 

    Om en vecka idag så fyller jag 20 år. 20 himla år!!! Vart tog de 10 senaste åren vägen? Vart tog min barndom vägen?! När blev jag plötsligt "vuxen"? Vuxen... Ett så otroligt tråkigt ord! Men visst finns det fördelar med att vara så kallat "vuxen" också. ;)

     

    Nu tackar jag för mig och ska gå och försöka krya på mig lite. :)

     

    Ping pong, långkalsong!!!

     


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback