Om

Min profilbild

Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej/kvinna på 21 år vars liv består till 100 % av konståkning, musik, filmredigering och numera också plugg på universitetet! Här kommer jag dela med mig av mina tankar och min syn på livet.

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0

    Stjärntävling, grymma program och imorgon

     

    Slängde ihop ett inlägg så här på kvällskvisten om helgen med mera. :)

    Så... I lördags var det stjärntävling i Hammarö där jag då följde med som tränare. 05:20 startade dagen här hemma, åkte 06:30 från stan och anlände till Hammarö drygt 07:50. Väl på själva tävlingen så kan jag berätta att det gick riktigt bra för alla mina tjejor. Många fina åk och många finfina placeringar! Stort GRATTIS till er alla, Sofia, Nellie och Lollo och ett extra stort GRATTIS till Ella och Maja som vann sina klasser! Vad vi dock har lärt oss av den här helgen är att vi måste träna mer piruetter så att de är riktigt bra och säkra när vi väl kommer till tävling. Bara att kötta vidare, tjejor!!!

     

    Igår måste jag säga att jag hade en uppenbarelse på isen! Vartenda hopp satt klockrent och när jag sen skulle köra långprogrammet så kändes det minst lika bra. Jag var inte nervös, bara bestämd och visste redan innan att det här träningsåket skulle bli grymt bra. Det var felfritt och det är jag grymt glad att ha med mig i ryggen till nu i helgen! Idag var det kortprogram: Shhhhhhhh... ;) Och det gick okej! Känner att jag börjar bli mer och mer redo för helgens tävling, den sista innan jul!

     

    Imorgon består av körlektion, lunch med min pöjk (vi firade förresten två månader i söndags! Grattis till oss, jao! ;P), träning och till sist även jobb. Jag ska göra klart Lovisas nya program, ett program som har blivit riktigt härligt och fartfyllt. Ska bli kul att se det färdiga programmet imorgon. 

     

    Ett kort inlägg idag. Vi får se om jag får ihop ett på fredag kväll som uppladdning inför tävlingen. Beror på lite med tiden och om jag packat alla grejer på torsdagen. :P

     

    Hej hopp, slempropp!

     

    Ett litet bildkollage av fyra av mina tjejor från helgen. Från vänster: Sofia, Nellie, Ella och Lollo.
     
    Shhhhhhhhh... ;)
     
    Puss på er alla!!! :D

    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback