Om

Min profilbild

Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej/kvinna på 21 år vars liv består till 100 % av konståkning, musik, filmredigering och numera också plugg på universitetet! Här kommer jag dela med mig av mina tankar och min syn på livet.

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0

    Tidig kväll, halkan, fika med Lill-Carro och insikt

     

    Hejsan hoppsan allihopa! Här kommer ett nytt inlägg på fredagsmorgonen.

    Jag är faktiskt stolt över att kunna säga att igår kväll gjorde jag någonting som jag inte gjort på mycket länge... Gick och lade mig kl 21:00!!! Har idag vaknat upp som en helt ny, pigg människa så det får inte bli den sista gången. Jag har jobbat hela veckan på att försöka lägga om dygnet någon timme bakåt och vissa dagar har det gått bra och vissa dagar har man bara legat och stirrat upp i taket klarvaken. Project Sova fortsätter...

     

    Efter sjukdomen är jag nu tillbaka sedan i måndags på träningen till 100 % och den har gått bra. Hoppen har suttit och jag känner att jag har jobbat mycket bättre med landningarna den här veckan. Fortsätter jobba på med långa. Det är inte riktigt där än men det känns som om det går mer åt rätt håll nu. :) Trippel Salchowen har varit riktigt bra med försök som till och med har varit runt! :D Det kommer närmare!!!

    Nu på lördag följer jag med som tränare på örebroarnas första stjärntävling för säsongen och jag ser fram emot en grym dag med många bra prestationer!

    Innan jag avslutar konståkningsdelen i det här inlägget så vill jag också säga GRATTIS till alla som klarade sina tester i tisdags! Så galet bra jobbat!!! Nu börjar en helt ny resa mot nästa test!

    Japp! Det var allt om konståkning för nu.

     

    Gårdagen började med att ta tåget 07:12 ner till Laxå för att gå Riskutbildning 2 - Den välkända Halkan! Det blev några snygga 360° men även kunskap om rattrörelser och hur man ska hantera situationer där väglaget inte hjälper dig. Och under eftermiddagen, som var ofrivilligt ledig från träning, så passade jag på att träffa Lill-Carro. Det blir inte att vi träffas så ofta på grund av skola och träning så man får passa på när man kan. Och vi gjorde det som vanligt Carro & Bea-style: Först lunch på La Gondola sen gå på stan i en halvtimme innan vi drog till Vasakonditoriet där det blev en lååååång fika innan eftermiddagen avslutades med ännu en halvtimme gå på stan. De där halvtimmarna slutade i alla fall med en ny införskaffad kavaj för mig.

     

    Kära vänner...

    Veckans insikt är helt klart att inget varar för evigt och att livet kan slå om så otroligt fort, till både det bättre och det sämre. Var rädda om varandra och säg alltid Hejdå till varandra som om det vore den sista gången ni ses. Någon dag kanske det är det... Åter igen, ta hand om varandra. <3

    Till dig, Carlsson: Du är en av de bästa vänner man kan ha och jag älskar dig så mycket! <3

    Till min Jonathan: Varje dag blir ljusare bara jag tänker på dig och att du finns i mitt liv! Älskar dig så mycket! <3

     

    Yes, det var väl allt för nu. Idag blir det träning och skridskoskolan innan det då bär av från Örebro till Hammarö 06:30 på lördag morgon. YOLO! :P

     

    Hejdå bror, träningsskor! :P

     

    Carlssons och min lunch på La Gondola i onsdags. Billigt, snyggt och väldigt trevligt. Den pizzerian kommer att bli ett nytt stammisställe! :)

    Kommentarer
    Postat av: carlsson

    Du är bäst på alla sätt och vis, love you! <3

    Svar: I love you too! <3
    Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

    2012-11-16 @ 20:48:56

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback