Om

Min profilbild

Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej/kvinna på 21 år vars liv består till 100 % av konståkning, musik, filmredigering och numera också plugg på universitetet! Här kommer jag dela med mig av mina tankar och min syn på livet.

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0

    Hallsbergstrofén 2012!!!

     

    Efter ytterligare en dryg veckas uppehåll så är jag tillbaka på bloggen. Sitter i soffan och har precis tävlat klart för den här helgen så det här inlägget kommer att innehålla en sammanfattning av helgens åk och dessutom lite om veckan som kommer.

    A-tävling i Hallsberg alltså. Tredje tävlingen för säsongen och den andra A-tävlingen. Och nu när den var i Hallsberg så kändes det nästan som på hemmaplan.

    • Kortprogrammet gick verkligen jättebra. Min himmelspiruett är tillbaka och bättre än någonsin! Fick i korta level 4 och dessutom +2 av alla domare! :D Hoppen var också bra. Lite skakig flipp men ögel-ögeln var riktigt bra och axelförsöket ett av de bästa jag gjort på tävling trots att jag satte mig på det. De andra piruetterna var också bra och stegsekvensen lika rolig att åka som vanligt. Måste säga, det finns inte mycket som liknar mitt kortprogram! Shhhhhh... ;) Det blev 17,90 i tekniska och 17,86 i presentation. Sammanlagt med -1 för fallet, 34,76 och nytt personligt rekord i kortprogrammet och jag låg på första plats efter den första dagen! :D En riktigt härlig kväll efter att ha varit i ishallen hela dagen. :P
    • Långa var tyvärr inte någon större hit. :( Bra piruetter åter igen men hoppen var inte riktigt där idag. Satte mig på första lutzen... :O Kände mig väldigt seg i benen. Dessutom måste jag hitta tillbaka till självförtroendet som jag åkte långa med förra året. Piruetterna räddade verkligen upp dagen så i tekniska blev det 24,37 (verkligen en bit från det jag kan) och 33,07 i presentation. Sammanlagt i långa 56,44 och tillsammans med korta 91,20 och en andra plats. Så visst, placeringen var ju helt okej och poängen bra men efter ett så bra kortprogram kändes det som jag hade mer att ge! Men 91,20 är ju en ganska så awesome lägsta nivå måste jag säga. Det känns ju bra men jag vill ju nå upp till min högsta nivå också! Så nu blir det tre veckor hårdkörning av långa så att det verkligen ska sitta tills nästa tävling! ;)

    För er som varit nyfikna på hur det nya kortprogrammet ser ut så kan jag meddela att jag snart tänker lägga ut helgens åk på youtube och presentera för världen vad det är jag gör! ;) När det väl är uppladdat så kommer det upp en länk här på bloggen. Funderar på att lägga upp något av förra årets långprogram på youtube också, i alla fall tills jag får till ett riktigt grymt långprogram den här säsongen. Innan jag avslutar sammanfattningen av den här helgen så vill jag bara säga TACK till alla fina konståkningsvänner från både Örebro och resten av Sverige för att ni gjorde den här helgen supertrevlig! Det är på sådana här tävlingar som man inser hur många konståkare man faktisk känner runt om i Sverige! Åter igen, tack!!! :D <3 

     

    Vad händer den här veckan då? Imorgon är det fotografering av tävlingsåkarna så då får jag sminka upp mig igen och använda tävlingsklänningarna. Alltid lika kul! :D Hade tänkt försöka klippa mig också imorgon förmiddag för nu börjar håret bli väldigt långt igen. Det är det enda negativa med kort hår: Att det växer ut så otroligt fort! Men jag älskar fortfarande mitt korta hår! ;)

     

    På tisdag är det test och redan nu så önskar jag LYCKA TILL till alla ni tjejor som ska testa! Tro på er själva och var noggranna så kommer det gå alldeles utmärkt för er alla! Ni är bäst!!! :D På tisdag så kommer min Jonathan också äntligen hem från Indien! Galet vad jag har saknat honom!!! <3

     

    Innan jag avslutar så vill jag rekommendera Adeles nyaste låt, det senaste ledmotivet till den nya Bond-filmen, "Skyfall"! Känns som en riktigt klassisk Bond-låt, en riktig nostalgitripp! :D Jag ser dessutom rejält fram emot den nya Bond-filmen som hade London-premiär igår. Enligt både BBC och Aftonbladet ska det vara en av de bästa Bond-filmerna på mycket mycket länge!!! :D

     

    Nä, klockan börjar bli mycket och Carro och pojkvännen hennes slavar i köket och försöker få ihop en kladdkaka som jag hoppas att jag kan få ta del av. :P

     

    Farväl mina kära, söderhavspärla!!!

     

    Bild från förra helgen men jag fotade inte så mycket den här helgen så den funkar! ;)

    Kommentarer
    Postat av: elise

    När kommer nästa inlägg?

    2012-10-24 @ 15:34:12
    Postat av: elise

    Haha har jag kommenterat det där?? det har jag inget minne av!! jag brukar åtminstone slänga med smilisar när jag kommenterar ;) sååå frågan är om det verkligen var jag som kommenterade det där ;O haha

    Svar: Haha det har faktiskt varit ganska många andra som har kommenterat på inläggen XD Du kanske skrev iväg det fort? :P
    Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

    2012-10-29 @ 00:12:29
    URL: http://elisefis.blogg.se
    Postat av: elise

    kom på att fler än mig kan heta elise. oupsi.

    2012-10-29 @ 00:13:14
    URL: http://elisefis.blogg.se

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback