Om

Min profilbild

Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej/kvinna på 21 år vars liv består till 100 % av konståkning, musik, filmredigering och numera också plugg på universitetet! Här kommer jag dela med mig av mina tankar och min syn på livet.

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0

    Lars G's Pokal 2012!!!

     

    Jag lovar alldeles för mycket har jag kommit på. Här kommer i alla fall ett inlägg om den nya kortprogramsklänningen, andra roliga händelser och helgen allt som allt.

     

    Japp, jag lovade ju att det skulle komma upp en bild på den nya kortprogramsklänningen redan i fredags men på grund av lite annat strul så kommer den bilden upp idag. Mer om den under själva bilden. :)

     

    Nu till helgens tävling. In i det sista så var jag väldigt osäker på om jag faktiskt skulle tävla. Har haft ont i halsen hela veckan men det har varit ett extremt konstigt ont i halsen. Den har känts jättesvullen och jag har haft jätteont när jag sväljer men kroppen för övrigt har mått helt utmärkt. :O Därför har det varit svårt att bedöma om man ska träna eller inte. Jag vill dessutom säga att jag HATAR sjukvårdsrådgivningen!!! Ringer två gånger på en vecka och de vill inte boka en tid på vårdcentralen en enda gång! "Det är bara att avvakta över helgen och mår du inte bättre om några dagar så får du ringa igen blablabla bla BLA!!!". Om några dagar är det kanske för sent att lösa det om jag ska tävla!!! Som tur var så fixade mamma en tid på sjukhuset istället och där sa de att jag hade en form av infektion i halsen men som inte hindrade mig från att tävla om jag ville det. Det var mitt beslut om jag ville det med tanke på att jag mådde lite sådär. Så jag vill avsluta den här delen av inlägget med att tacka alla fina konståkare, inklusive deras mammor som övertalade mig att åka och tävla! :D För jag ångrar då inte att jag gjorde det. 

    • Först till kortprogrammet. Låt mig först beskriva den smått surrealistiska känslan att värma upp i samma uppvärmningsgrupp som Viktoria Helgesson. Vilken fart, vilket tryck! Och det var inte direkt bara hon som var fantastisk i den uppvärmningsgruppen!!! Så jag gjorde så gott jag kunde. Tyckte jag tog för mig rejält på uppvärmningen i alla fall! Programmet gick väl helt okej. Misstagen var lite snubbel här och där och ett ganska så kasst Axel-försök men de andra försöken var okej och piruetterna var bra. Och som vanligt så var det GALET KUL att åka kortprogrammet, speciellt i den nya klänningen och inför folk! :D Poängen blev 12,91 i tekniska och 15,40 i presentation. Tekniska har jag inte så mycket att säga om men jag är väldigt glad över presentationen!!! :D Sammanlagt 27,31 poäng i det korta programmet och en 14:e (och sista) plats efter den första dagen men jag hade inte direkt förväntat mig en högre placering.
    • I långa ställde jag lite högre krav på mig själv. Nu var det ju dubbelhopp och dem ska jag sätta. Och första delen av programmet var jättebra! Sedan blev det en flipp som var för snabb och obestämdhet på en lutz-toeloop kombination där lutzen var jättebra och jag sen får för mig att gå ner tvåfotat på toeloopen! :O Men åter igen bra piruetter och steg och med tanke på att jag inte hade åkt ett helt långprogram på nästan en vecka på grund av sjukan så känns det ändå okej att jag tog mig igenom programmet och hela tävlingen. Tekniska blev 25,86 och presentationen 29,07. Sammanlagt i långa 54,93 och totalt med korta 82,24. Allt som allt är jag ganska nöjd med poängen. Jag åker långt från mitt max och får ändå över 82 poäng. Känns bra att veta att man har en hög lägsta nivå en jag vet dessutom att jag kan göra minst tio poäng till på A-tävling! ;D Stutade på näst sista plats. (Hey! Inte sista i alla fall!!! :D En framgång bara det!) Allt som allt, en rolig och lärorik tävling! :D Stort tack till Kicki och Regina som hjälpte mig med coachingen vid sargen hela helgen! Alla resultat hittar ni på den här länken.
    Förutom mitt eget tävlande så vill jag också säga stort GRATTIS till alla fina placeringar på klubbtävlingen i Västerås! Ni satte verkligen Örebros B-åkare på kartan den här helgen! Åter igen, stort GRATTIS hälsar en mycket stolt tränare! :D
     

    Innan jag avslutar så vill jag också önska grattis till alla som stått nya hopp de senaste veckorna och speciellt till Louise "Lollo" Bäck som äntligen stod sin Axel i torsdags!!! :D Vad ska man säga? Hon grät, jag grät, det var ett ögonblick av otrolig lycka!!! :D

     

    Nu kommer ett bildkollage på nya kortprogramsdräkten och med det så tackar jag för mig för nu!

    Ha det super och fortsätt kommentera på inläggen! :D

     

    Tack och hej, leverpastej!!!

     

    Kortprogramsdräkten alltså till mitt nya kortprogram med musik från min älskade TV-serie "Sherlock". Några bråk och ett antal påsatta stenar senare så är den alltså klar. Vad tycks? Design, idé och skapande av Caroline Hargefeldt
     
     

    Kommentarer
    Postat av: malin

    Jätte fin klänning

    2012-10-20 @ 06:45:46
    Postat av: Catti

    Ett tips, i nästa inlägg om du inte kommer på vilken "avslutningsfras/rim" du vill ha, kan du skriva "Hej å hopp, lingonsnopp!" :) Kram från en trogen bloggläsare! Btw din blogg äger XD

    Svar: Haha den ska jag lägga på minnet! ;) Kram på dig också och tack för dina fina ord om bloggen! :D
    Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

    2012-10-21 @ 14:04:30

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback